Közélet

Folytatja a Greenpeace a méhgyilkos vegyszerek elleni harcot

Folytatja a Greenpeace a méhgyilkos vegyszerek elleni harcot

2014. július 18., péntek
Folytatja a Greenpeace a méhgyilkos vegyszerek elleni harcot

A Greenpeace folytatja a méhgyilkos vegyszerek betiltásáért indított küzdelmet - közölte a Greenpeace Magyarország pénteken az MTI-vel.

A környezetvédelmi szervezet tájékoztatása szerint e hét elején részben azért indították el "Csípem a méheket!" elnevezésű kampányt, hogy anyagi forrást teremtsenek 100 méhmenedékek kihelyezéséhez az országban. Az akciót mindenki támogathatja, aki örökbe fogad egy méhet 250 forintért. Eddig csaknem 4000 örökbefogadás történt. A Greenpeace kutatói eddig hét olyan általánosan elterjedt vegyszert azonosítottak, amelyek kiemelten veszélyesek a beporzókra. Egy év alatt a nemzetközi környezetvédelmi szervezet elérte, hogy ebből négynek - például a neonikotinoidok csoportjába tartozók - a használatát már korlátozta az Európai Bizottság. Csak Európában 4000 zöldségfajta léte függ a beporzó rovarok - például a méhek - munkájától. Az európai mezőgazdaságban a beporzók munkájának értéke 22 milliárd euróra tehető, így a szakértők szerint Magyarországon is milliárdokban mérhető forintban, de többen úgy vélik, ez a haszon anyagiakban nem is mérhető igazán. Magyarországon átlagosan 22-25 ezer tonna mézet termelnek évente - mondta Mészáros József, az Országos Magyar Méhészeti Egyesület (OMME) ügyvezetője korábban az MTI-nek. A magyar méztermelés árbevétele éves szinten mintegy 60 milliárd forint, kilogrammonkénti 3 eurós átlagár mellett. Az árbevétel mintegy 73 százaléka származik a kivitelből. Az elmúlt évben 17-18 ezer tonna mézet értékesítettek külföldön. Magyarországon mintegy 1,066 millió méhcsalád él és velük 20 410 méhész foglalkozik. Az Országos Magyar Méhészeti Egyesületnek 11 987 méhész a tagja. A hazai méhcsaládok 80 százalékát az OMME-tagsággal rendelkező méhészek tartják.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.