Közélet

Megkezdődött a valós idejű utastájékoztatók próbaüzeme

Megkezdődött a valós idejű utastájékoztatók próbaüzeme

2014. május 8., csütörtök
Megkezdődött a valós idejű utastájékoztatók próbaüzeme
SZS20140508_utastajekoztato_tabla_szkt_001

Hivatalosan is elkezdődött az utastájékoztatási rendszer próbaüzeme, így az utazóközönség már a villamosokkal és trolibuszokkal kapcsolatos utazási információkat láthatja százhét megállóban.

Tavaly ősszel kezdték el

felszerelni

a digitális utastájékoztató táblákat a megállókba, összesen 107-et szereltek fel, míg decemberben

arról írtunk

, hogy megkezdődtek a tesztek. „Magasabb színvonalú lesz az utastájékoztatás Szegeden, valós idejű adatokat láthat az utazóközönség, vagyis nem pusztán menetrendet” – tájékoztatott

Csanádi Zoltán

, a Szeged Pólus Fejlesztési Nonprofit Kft. projektigazgatója a próbaüzem hivatalos elindításakor. Hozzátette, a nettó 391 millió forintos fejlesztés próbaüzeme két hónapig fog tartani, ezen időszak alatt a működés még nem lesz zavarmentes, ezért az utasok megértését kérik. A modern rendszer alapja egy GPS-es helymeghatározáson alapuló járműfedélzeti rendszer, mellyel kapcsolatban

Szabó Péter

, a Szegedi Közlekedési Kft. forgalmi főmérnöke elmondta, a járművek folyamatosan küldik adott helyzetüket a központba, ez alapján lehet kiszámítani, hogy pontosan mikor fognak a megállóba érkezni. A Tisza Volán Zrt. buszainak azonban a statikus menetrendjét lehet látni a modern utastájékoztatókon, de a jelenleg zajló busztender győztese is csatlakozni fog az új rendszerhez. Elhangzott, a ledes utastájékoztatók külön piktogramokkal jelzik az alacsony padlós villamosokat és trolibuszokat, újdonság továbbá, hogy szöveges üzeneteket is lehet írni a táblákra, ami balesetek vagy forgalmi terelések alkalmával nyújthat hasznos információkat. A projekt keretében megújult az SZKT diszpécserközpontja is, így a forgalomirányítók valós időben követhetik a járművek mozgását. Szeged 21 legforgalmasabb csomópontjában pedig olyan berendezésekkel látták el a jelzőlámpákat, melyek előnyben részesítik a tömegközlekedési járműveket késésük esetén. Két webterminál is megkezdte működését, a Mars és a Széchenyi téren útvonaltervező program is elérhető, az alkalmazást számítógépen és tableten

itt

, találja, míg okostelefonon

itt

érheti el. Szeged városa 2012 október végén írta alá a szerződést az intelligens diszpécserrendszer kialakítására, utastájékoztatási és utasinformációs rendszer fejlesztésére, kiépítésére és beüzemelésére nettó 391 millió forint értékben. A beruházás részeként jelentős hardver- és szoftverfejlesztés valósul meg az SZKT diszpécserközpontjában, 119 fedélzeti kommunikációs egységet építenek be a járművekbe, 107 megállóban utastájékoztató kijelzőket szereltek fel, az SZKT összes járművét pedig ellátták kijelzőkkel. A munkálatok tavaly őszén kezdődtek, míg a rendszer tesztidőszaka 2013 október végén indult. A fejlesztés célja a közösségi közlekedés megbízhatóságának, kiszámíthatóságának növelése, az utasok tájékoztatása és a járatok menetidejének csökkentése.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.