Közélet

Zaj és por a Mars tér környékén - készül az új stratégiai zajtérkép Szegeden

Zaj és por a Mars tér környékén - készül az új stratégiai zajtérkép Szegeden

2014. május 20., kedd
Zaj és por a Mars tér környékén - készül az új stratégiai zajtérkép Szegeden
dogo0_gs

A legutóbbi, 2008-as szegedi felmérés óta átadták az M43-as autópályát, és a tömegközlekedést is korszerűsítették, így arra számítanak a szakemberek, hogy a most készülő új stratégiai zajtérkép jobb eredményeket mutat majd.

Az Európai Unió előírásaihoz igazodva ötévente kell stratégiai zajtérképet készíteni a városokban. Május végéig forgalomszámlálást és méréseket végeznek, melyek alapján kiderül, hogy mennyire is zajos város Szeged.

Nagy Sándor

, a Városüzemeltetési és Fejlesztési Bizottság alelnöke arról tájékoztatott, hogy a magyar városok között elsőként, 2003-ban készült ilyen felmérés Szegedről, majd 2008-ban. Hozzátette, elkészült az M43-as autópálya, így jelentősen csökkent a tehergépjármű forgalom, szinte teljes a 20-as és 30-as zónák kijelölése is, ami nem csupán forgalomtechnikai megoldás, hanem a zajcsökkentéshez is hozzájárul, akárcsak a panelrekonstrukció. A projekt első szakasza, az állapotfelvétel május 30-án zárul, majd a képviselő-testület elé kerül az elkészült anyag szavazásra. Ezt követően, várhatóan az év második felében pedig a szegediek is véleményhetik a stratégiai zajtérképet. A felmérést végző Vibrocomp Kft. ügyvezető igazgatója,

Bite Pálné

arra számít, hogy a 2008-as, a teherforgalom miatt meglehetősen rossz eredményeknél idén jobbat kapnak. Hozzátette, a vasúti és a közúti felmérések mellett egyes üzemeket is vizsgálnak zajterhelés szempontjából. Főként forgalomszámlálási adatokból dolgoznak, de a felújított villamosvonalak mentén helyszíni méréseket végeznek. A szakember elmondta, a stratégiai zajtérkép javaslatokat is tesz, egyes helyeken esetleg forgalomlassításra vagy éppen passzív eszközök alkalmazására.

zajterkep_sajttaj01_gs

A város egyik legzajosabb és szálló porral legterheltebb területe a Mars tér környéke, mellyel kapcsolatban Nagy Sándor elmondta, a városnak van koncepciója a buszpályaudvar elköltöztetésére, a 2014-2020-as uniós költségvetési ciklusban keresnek forrásokat erre a célra, de ott az áthaladó buszforgalom akkor is megmarad, ha más helyen új pályaudvar épül.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.