Közélet

Helyettes államtitkár: a SZÉP-kártya a belföldi turizmus motorja

Helyettes államtitkár: a SZÉP-kártya a belföldi turizmus motorja

2014. május 29., csütörtök
Helyettes államtitkár: a SZÉP-kártya a belföldi turizmus motorja

A SZÉP-kártya a belföldi turizmus motorja - jelentette ki a Nemzetgazdasági Minisztérium turizmusért felelős helyettes államtitkára csütörtökön Hajdúszoboszlón.

Horváth Viktória

a XI. országos TDM-konferencián elmondta: az év első négy hónapjában 32 milliárd forintot töltöttek fel a munkáltatók a SZÉP-kártyára, ami 18 százalékos növekedés a tavalyi hasonló időszakhoz képest. Ugyanakkor felhívta a figyelmet, hogy a 2012-es feltöltésekből még 1,84 milliárd forint van a kártyákon, amit a hét végéig kell elkölteniük a kártyatulajdonosoknak, ellenkező esetben a pénz visszakerül a munkáltatókhoz. Április végéig 54 170 SZÉP-kártya elfogadóhelyet tartottak nyilván, s több mint 969 ezer a kártyabirtokosok száma - fűzte hozzá

Horváth Viktória

. Beszélt arról is, hogy az első negyedévben a tavalyi 10 százalékot is meghaladó módon, 12 százalékkal nőttek a bruttó szállásdíj-bevételek A legtöbb vendégéjszakát elért Top 30 vidéki település közül szinte valamennyiben működik turisztikai desztináció menedzsment (TDM) szervezet. Horváth Viktória bejelentette: hamarosan az új kormány elé kerül a következő tíz évre vonatkozó Nemzeti turizmusfejlesztési koncepció, amelynek elfogadása után születhet meg a turizmus törvény. Utóbbi megalkotásának támogatását fontos feladatának tekinti a Magyar TDM Szövetség - közölte Semsei Sándor, a szervezet Hajdúszoboszlón megválasztott új elnöke. Megítélése szerint ma Európában a turizmus versenye a térségek versenye. Nem egy-egy szálloda, fürdő, vagy étterem verseng egymással, hanem a térségek kínálata, aminek a törvényi szabályozásban is meg kell jelennie - tette hozzá a szakember.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.