Fellendült Magyarországon a műszaki termékek piaca az első negyedévben, a tartós műszaki cikkek értékesítése 14,9 százalékkal haladta meg a tavalyi év hasonló időszakában mértet. A negyedéves teljes értékesítési összforgalom 105,9 milliárd forintot tett ki - közölte a GfK Hungária Piackutató Intézet az MTI-vel kedden.
A kutatás szerint a növekedés elsősorban a telekommunikáció, a szórakoztató elektronika és a háztartási nagygép szektornak köszönhető. A háztartási kisgépek is jó negyedévet zártak, s az információs technológia piaca is erősödött - közölte a GfK. A telekommunikációs szektor 2013 első negyedévéhez képest 26 százalékkal bővült, főleg az okostelefonok iránti keresletnövekedés miatt. Az első negyedévben az összes eladott készülék 60 százaléka már ilyen volt - áll a közleményben. A nagyképernyős lapos tv húzta a piacot a szórakoztató elektronika terén: 2014 első negyedévében a hazai szórakoztató elektronikai piac 16,2 milliárd forintos forgalmat bonyolított le, ami 21 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. A felmérés szerint a karácsonyi időszak erőteljes promóciós hatása átnyúlt az idei év első hónapjaira is a háztartási kisgépek piacán. A szektor 20,4 százalékos növekedést ért el az előző év azonos időszakához képest. A háztartási nagygép szektor 2014 első három hónapjában folyamatosan emelkedett, 2013 első negyedévéhez képest 19,6 százalékkal bővült a piac. Az információs technológiai piac az év első negyedévben a tavalyinál mérsékeltebb, 5,5 százalékos értékbeli emelkedést mutatott. A növekedés motorját a tabletek jelentették. A fotó szektorban enyhén csökkenő piacról számolt be az elemzés az első negyedévben, forgalmi értékben 4,1 százalékos mérséklődést mutat az előző év azonos időszakához mérten. A fotó szektoron kívül az irodatechnika is visszaesett: a forgalom 8,5 százalékkal múlta alul 2014 első negyedévében az egy évvel korábbit.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.