Minden eddiginél többen csatakoztak a szervezők szerint az otthoni munkavégzést népszerűsítő Dolgozz otthonról naphoz, amelyet idén szombaton rendeztek meg.
A Telenor és a Microsoft által 2012-ben indított kezdeményezéshez idén több mint 150 cég és 4000 munkavállaló csatlakozott, egyharmaddal többen, mint a program elején. A szervezők szándéka, hogy tudatosítsák a magyar vállalatokkal és munkavállalókkal, hatékonyan dolgozni nem csak irodai környezetben lehet. Az irodán kívül végzett munka előnye, hogy szabadabb időbeosztást biztosít a kollégáknak, a nyugodt környezet elősegítheti a hatékonyabb munkavégzést, az utazással időt spórolnak és védik a környezetet a szén-dioxid-kibocsátás visszafogásával. A távoli munkavégzés a kollégák és a munkáltató közötti bizalmat, jó kapcsolatot is erősíti - olvasható a program honlapján. Az otthoni munkavégzés, angolul home office Nyugat-Európában már bevett gyakorlat, de itthon is egyre népszerűbb. A rugalmas munka bevezetését segítheti, hogy a technikai körülmények - mint a hordozható számítógép és a vezeték nélküli internet hozzáférés - a legtöbb cégnél adottak. A hrportal.hu-n közzétett, a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) által legutóbb, 2011-ben végzett kutatás szerint a magyar munkavállalók mintegy 3 százaléka dolgozik távmunkában, míg az Egyesült Államokban ez az arány 25 százalék, az uniós átlag pedig 13 százalék (a csúcstartó Hollandia 20 százalékkal). Az elemzés szerint a Magyarországon a rendszeresen távmunkázók mintegy 41 700-an voltak a felmérés idején, ám az alkalmi jelleggel ezt a megoldást választók valamivel többen, 52 700-an. Távmunka terén egyelőre úgy tűnik, erőteljesen a férfiak "vezetnek": a rendszeresen ezt az atipikus foglalkoztatási formát választók közel 25 ezren vannak, míg a nők csak 17 ezren és az alkalmi távmunka arányai is hasonlóan alakulnak a nemenkénti megoszlásban a KSH kutatása szerint. A távmunka előnyeit elsősorban a felsőfokú végzettségű, szellemi munkakörben, többnyire vezető beosztásban dolgozó, vagy speciális szakértői munkát végző, 30-35 éves korosztályba tartozók élvezik - áll a kimutatásban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.