Közélet

Pizzafutár az Agórában: Egy vállalkozás sem érik be két nap alatt

Pizzafutár az Agórában: Egy vállalkozás sem érik be két nap alatt

2014. április 24., csütörtök
Pizzafutár az Agórában: Egy vállalkozás sem érik be két nap alatt

Egy ötlet, kitartás, kreativitás és szorgos csapat, egyszerűnek tűnik a sikeres vállalkozás receptje. A szegedi Pizzafutár tulajdonosa a fiataloknak arról mesélt, milyen aknákkal van kikövezve a vállalkozóvá válás útja és neki hogyan sikerült kikerülnie azokat.

Második állomásához ért Szegeden az Új Nemzedék Plusz Kontaktpont és a Junior Achievement Magyarország társszervezése, az elsősorban fiataloknak szóló Sikerünk titka nyilvános programsorozat. A rendezvény célja, hogy egy-egy sikeres magyarországi cég szemüvegén keresztül mutassa be a hazai vállalkozói szektort, illetve, hogy hogyan lesz az ötletből ismert és sikeres termék. Márciusban a tengerentúlon is ismert Prezi szoftver fejlesztői tárták ki kapuikat, s mutatkoztak be a Szent-Györgyi Albert Agórában, szerdán pedig a Pizzafutár fedte fel titkait. "Mindennel kis lépésekben haladtunk, hiszen egy vállalkozás sem két érik be két nap alatt."

Erdősi Róbert

tulajdonos szavait hallva sokan hevesen bólogattak a közönség soraiból, hiszen már megtanulták - még ha csak mások tapasztalataiból is -, egy saját vállalkozás beindításában mindig vannak aknák. Nem volt ez másként a Pizzafutár kezdetén sem, az idén 20 esztendős családi vállalkozás sok üzlethelyiséget megélt, mire felépíthette birodalmát a Budapesti körúton. A kezdetben panelok aljában garázssütödeként működő pizzázó nem aratott osztatlan sikert a környéken lakók között, így a csak házhoz szállítással foglalkozó cég többször is költözni kényszerült. Mint azt a tulajdonostól megtudtuk ezek az események, illetve egyéb teendői más vállalkozásaiban válaszút hamar válaszút elé kényszerítették: vagy megtartja a Pizzafutárt és valamilyen módon növekedésre bírja, vagy végleg lemond róla. Lévén, hogy szülei és testvérei is a pizzázóban dolgoznak, nem hagyta veszni. "Új stratégiát kellett kidolgoznunk. Elkezdünk taktikázni, mindent ellenőrzés alá vontunk az ételektől kezdve a telefonos rendelésfelvételekig. Amikor mindezeken túl voltunk jöhetett az arculattervezés, az akciók és nyereményjátékok. Hosszú évek kemény munkája van a mögött, hogy ma piacvezetők vagyunk." Erdősi úgy véli, egy jó vállalkozó ismérve, hogy nem riad vissza a kudarcélményektől, bármikor kész mentorként a fiatalok mellé állni, s - ha lehetőségei engedik - nem marad ki a társadalmi szerepvállalásból sem. Az előadás végén konferenciabeszélgetésre invitálták a jelenlévőket, ahol bárki kérdéssel fordulhatott a cég tulajdonosához.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.