Világhírű szoftver született a magyar ötletből + FOTÓK
2014. március 25., kedd
Hogyan lehet egy egyszerű ötletből világsiker? A Szent-Györgyi Albert Agórában a Prezi nevű internetes szoftver fejlesztője tartott előadást munkájáról és arról, hogy mi tette sikeressé cégüket.
Nyilvános programsorozat indult Szegeden az Új Nemzedék Plusz Kontaktpont a Junior Achievement Magyarország társszervezésében. A "Sikerünk titka” című sorozat célja, hogy egy-egy híressé vált magyar vállalkozás bemutatásán keresztül hívja fel elsősorban a fiatal generáció figyelmét arra, hogy ma is lehetséges saját ötlettel sikereket elérni Magyarországon. Első alkalommal a
nevű szoftver fejlesztői mutatkoztak be a Szent-Györgyi Albert Agóra Informatóriumában, hogy a népes közönségnek elmeséljék: hogyan lett egy egyszerű ötletből egy tengerentúlon is sikeres cég, amely másfélszáz embert foglalkoztat és több tízmilliós felhasználótáborral bír. A Prezi flash-alapú, internetes prezentációkészítő szoftver, amely a hagyományos és lineáris, slide-alapú prezentációkat volt hivatott átemelni a 21. századba. A céget három magyar fiatal -
Halácsy Péter, Somlai-Fischer Ádám
, valamint
Árvai Péter
- alapította meg 2008-ban, majd 2009 óta a szoftvert megnyitották a felhasználók előtt is. Mottójuk a kezdetektől úgy szólt: “Középpontban az ötletek, középpontban a gondolatok.”
"Az alapító tagok nagy rizikót vállalva hagyták maguk mögött biztos állásaikat, egyikük Svédországból érkezett haza a közös munka megkezdéséért. Mindannyiukat motiválta azonban az, hogy az ötletükből egy forradalmi, értékes produktum szülessen" - mondta el az Agórában a Prezi.com szenior programozója, Okrona Csaba. Fáradozásaikat hallatlan siker koronázta, hiszen ma már mintegy 30 millió felhasználójuk és több mint 140 munkatársuk van, akik 26 országból származnak. A Prezit beválasztották a Microsoft központjában rendezett Startup konferenciára, többek között a kaliforniai Institute for the Future is használja a magyar ötleten alapuló programot. A cég által termelt profitot visszaforgatják, a mai napig egy fejlődő, növekvő közösség kiépítésén, új ötleteken és megoldásokon dolgozik az egyre bővülő csapat. "Biztos recept egy ötlet sikerre vitelére, egy cég felvirágoztatására sajnos nincs" - hangsúlyozta a hallgatóságnak Okrona Csaba, néhány tippet azonban adott. Kis lépésekben, megfontolt üzleti stratégiát követve kell haladni a cél elérése felé, sosem szabad rövid távú sikerekért kockára tenni a csapat hosszú távú jövőképét. A kezdeti nehézségeken és kudarcokon túl kell lépni, sőt magát a kudarcot, mint fogalmat is el kell felejteni: a fejlesztések 80%-a vezetett olyan zsákutcába, amelyből visszafelé tudtak csak lépni, a maradék húsz viszont szép lassan meghozta a várt sikert. A Prezi is kis csapattal, kevés programozóval és korlátozott lehetőségekkel indult, melynek teljes sikeréhez a benne dolgozók egyéni sikerei járultak hozzá. A vezetőség tagjai egy-egy rövid üzenetet is küldtek a hallgatóságnak, az egyiken az állt: "Keress egy olyan ötletet, amellyel megváltoztathatod a világot. Nem lesz olyan nehéz." Az előadás végén konferenciabeszélgetésre invitálták a jelenlévőket, ahol bárki kérdéssel fordulhatott a cég képviselőjéhez.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.