Nagy Sándor úgy véli, az Otobus Kft. érdekei szerint változtatná meg Gyimesi László a szegedi busztendert, a Fidesz-KDNP valódi verseny megteremtéséről beszél. A közgyűlés pénteken dönthet.
Nagy Sándor
(Együtt Szeged Frakció), a városüzemeltetési bizottság alelnöke ahogy
egy héttel ezelőtti sajtótájékoztatóján
, úgy most is
Gyimesi László
(Fidesz-KDNP) tanácsnok busztendert módosító indítványáról szólt, ezúttal azonban már konkrét neveket is említett, hogy szerinte kik állhatnak a pályázati kiírás megváltoztatásának a hátterében. A módosító indítványról a most pénteki, rendkívüli közgyűlés dönt majd. A korábbi alpolgármester összefoglalta az előzményeket, elmondva, hogy két fordulóban már tárgyalta az illetékes bizottság a pályázati kiírást, majd decemberben elfogadta a tenderkiírást a közgyűlés. A
szerinte árfelhajtó hatása lenne: a 2,8 milliárdos tömegközlekedési projektet 1 milliárddal drágítaná meg, mert olyan műszaki paramétereket szab a pályázók buszflottájának, amit csak ekkora pluszköltséggel lehet később fedezni. Ez havonta 2000 forinttal drágíthatja a bérleteket - ismételte meg Nagy Sándor. „De ami ennél is érdekesebb, hogy a pályázat olyan feltételeket tartalmaz, amik eleve leírják, hogy milyen flotta az, ami nagy eséllyel elnyeri a tendert. Olyan műszaki potenciákért járnak magas pontszámok, melyekből látható, hogy egy cég érdekei mentén készült a pályázat. Azóta kirajzolódott ki a központi szereplője az ügynek, mert nyilvánvaló volt, hogy nem Gyimesi László írta a módosító indítványt, ez látszik a fájlok mentési adataiból és a szaktudásból is. Gyimesi kollégájához,
Hajdú István
ügyvédhez köthető az indítvány, aki az SZKT-nál most is megbízásos ügyvédként dolgozik, és a buszpiacon is van kapcsolata, kézbesítési megbízottja volt a már felszámolás alatt álló Alfa Busz Kft.-nek. Jelenleg az Otobus Kft. értesítési címeként van megadva az ügyvédi iroda székhelye, korábban a telephelye is volt a szóban forgó, Deák Ferenc utca ügyvédi iroda. Az Otobus Kft. weboldalán pedig meg lehet találni többek között azokat a kínai elektromos buszokat, amelyekkel dolgoznak, és amelyek ezen a tenderen magas pontszámokat érhetnek el a kiírás szerint. A cég tulajdonosa
Mogyorósi Tibor
, aki korábban az Alfa Busznak is a tulajdonosa volt. Ő egyébként 7 trafikkoncessziót nyert meg. Egyrészt Hajdú Istvánnével közös betéti társasága révén, másrészt
Cseri László
, Gyimesi személyi titkárának bt.-jén keresztül, ahol ő kültag” – mondta el Nagy Sándor. Hozzátette, hogy szerinte nyilvánvalóan van egy olyan érdekkör Gyimesi László körül, melynek az érdekeltségei döntőek abban a tekintetben, hogy milyen legyen a pályázati kiírás, mely 2015-től nyolc éven át meghatározza Szeged buszközlekedését.
Fenti címmel adott ki sajtközleményt a Fidesz-KDNP szegedi frakciója reagálva Nagy Sándor tájékoztatójára.
„A Magyarország legkorruptabb politikusait tömörítő Összefogás nevű pártszövetség Szegeden is az emberekkel helyezkedik szembe. A szegediek érdeke, hogy minél magasabb színvonalú, minél olcsóbb tömegközlekedéssel járhassanak. A szegedi tömegközlekedést drágító – köztudottan - legdrágább villamosközlekedés, a második legdrágább troliközlekedés helyett a Fidesz-KDNP-frakció arra tesz ésszerű javaslatot, hogy a szegedi buszközlekedést fejlesszük. Arra teszünk javaslatot, hogy a december 20-i kiírással ellentétben valódi, szabad versenyben, vállalatok, konzorciumok küzdjenek meg a szegediek tömegközlekedésének ellátásáért. Szerintünk az a jó tömegközlekedés, amely korszerű, rugalmas és olcsó. Ma a szegedi buszközlekedés ennek nem felel meg, és ha a Gyurcsány-koalíción múlik, akkor nem is fog megfelelni. A Gyurcsány-koalíció szegedi szlogenje szerint 'Szeged a jövő városa'. A 2013. decemberi pályázat szerint a következő 8 (!) évben 20 éves, EURO II. szabványú (1998), magaspadlós, klímaberendezés nélküli buszok szolgálnák a szegedieket. Ez nemhogy nem a jövő, de még a jelennek sem mondható, hiszen a mai szabvány, már EURO VI-nál jár. Ostobaság az ’árfelhajtó hatással’ riogatás és alaptalan, mert kiírás szó szerint ezt tartalmazza: ’Megrendelő fenntartja annak jogát, hogy amennyiben számára kizárólag finanszírozási szempontból kedvezőtlen, illetőleg szakmai szempontból nem megfelelt pályázatok érkeznek, az eljárást eredménytelenné nyilvánítsa.’ Ez azt jelenti, hogy ha kedvezőtlen (például: drága) árajánlatot tesz le egy pályázó, akkor azt az önkormányzat elutasíthatja. A Fidesz-KDNP javaslata két eredményre vezethet Szegeden: 1. Sikeres pályázatok érkeznek és önkormányzatunk kedvező konstrukcióban, modern buszokkal szolgálja ki a szegedieket 2015.januártól. 2. Nem érkezik kedvező ajánlat, így marad a mostani felállás. Szeged csak nyerhet” – olvasható a nyilatkozatban.
Gyimesi László is reagált "Cipőt a cipőboltból" című közleményben.
"Szerintem elvárható, elvárandó és egyben kötelessége egy felelős politikusnak, hogy szakértők igénybevételével nyúljon egy-egy témához. Ezt a szemére vetni egy politikusnak számomra értelmezhetetlen hozzáállás. Magánemberként ügyvéd vagyok, akit a szegediek azzal a közfeladattal bíztak meg, hogy foglalkozzak az őket érintő közkérdésekkel. Magától értetődő és úgy gondolom, hogy helyes eljárás az, hogy olyan esetekben, amelyek szakértelmemen kívül esnek, szakértőkkel egyeztetek a kérdés rendezésekor. Jelen esetben szakjogi, gazdasági, tömegközlekedési szakértőkkel. Elég nagy baj, hogy sokan a szegedi közgyűlésből nem így járnak el. A szegedi tömegközlekedés 8 éven keresztül pont annak itta a levét – aminek hatásai sajnos még ma is érezhetőek még - hogy egy SZDSZ-es informatikus, név szerint Nagy Sándor rendelkezett felette. A szegedi tömegközlekedésben 8 éven át az történt, ami egy számítógép-szakértő fejéből éppen kipattant. Így került például Szegedre Európa legdrágább trolija. Látszik, hogy az elkészült tendermódosítással szakmai alapon semmit nem tud kezdeni, azt szakmai alapon nem tudja támadni Nagy Sándor, ezért - a szakmájából merítve - azzal informatikailag van baja, nekem viszont azzal van bajom, hogy jelenleg a szegediek öreg, környezetszennyező buszokkal járnak drága pénzért. A szegedi Gyurcsány-koalíció fordítva ül a lovon. Ők öreg, környezetszennyező, drága buszokat szeretnének. A szegediek fiatal, alacsony károsanyag-kibocsátású, olcsón fenntartható járműveket. Kabáthoz a gombot, ne gombhoz a kabátot! Azaz a szegediek igényéhez kell igazítani a buszközlekedést, nem a rossz feltételekhez a szegediek igényét" - írta közleményében Gyimesi László.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.