A szállítási szerződésnek megfelelően a gyártó Ikarus–Skoda Konzorcium 2014. február 2-ig összesen 6 járművet adott át a megrendelő önkormányzatnak, illetve az SZKT-nak. Két jármű már korábban forgalomba állt, további 4 pedig megszerezte a szükséges engedélyeket és folyamatosan forgalomba áll a 10-es trolivonalon.
Szeged az „elektromos tömegközlekedés fejlesztése” projekt keretében 13 új, alacsonypadlós trolibuszt rendelt 2011 januárjában a tendernyertes Ikarus–Skoda Konzorciumtól. Az Ikarus-Skoda prototípus gyártása a tervezettnél 20 hónappal később, 2013 márciusában kezdődött. A késedelem oka, hogy az SZKT ügyvezetőjének alaptalan bejelentése után számos vizsgálat indult, azonban ezek mindegyike azt állapította meg, hogy a beszerzés a legszigorúbb uniós szabályoknak megfelelően történt. Az új járművek karosszériáját a Magyar Autóbusz Kft. gyártotta Székesfehérváron, a villamos berendezés beszerelésére és beüzemelésére a cseh partnernél, a Škoda Electric a.s. cégnél került sor. Az új trolibusz kategóriájában a legmagasabb színvonalat képviseli. A járművek mind alacsony padlósak, csuklósak, 18,75 méter hosszúak, 2,55 méter szélesek és 124 utast szállítanak. Klímaberendezéssel szerelik fel a vezetőfülkét és az utasteret is. A trolik önjáróak, azaz meghibásodás vagy áramszünet esetén akár 7 kilométert is képesek megtenni felső vezeték nélkül, a legkorszerűbb lítiumionos akkumulátorok segítségével. A szegediek szavazatai alapján az új járművek színe piros. A troliflotta további 4 tagja április elejéig, az utolsó 3 jármű pedig szeptember elejéig érkezik meg Szegedre - tájékoztat a szegedi önkormányzat polgármesteri kabinetje.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.