Csütörtökön megérkezett a harmadik Ikarus-Skoda Tr187-es trolibusz Szegedre. A második új jármű tegnap állt forgalomba, a 10-es trolibuszvonalon szállítja az utasokat - adta hírül Nemes Szilvia, a projektet vezető Szeged Pólus Fejlesztési Nonprofit Kft. kommunikációs főmunkatársa.
A tervek szerint az új jármű a jövő héten vizsgázik, és a próbafutást követően szintén bekapcsolódhat az utasszállításba. A második új trolibusz tegnap állt forgalomba, a T-451-es pályaszámú Ikarus-Skoda a 10-es vonalon szállítja az utasokat. Január 9-én tette le a műszaki vizsgát, majd az 1000 km-es próbafutást követően január 14-én vette át üzemeltetésre az SZKT. Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretében Szeged város 13 új, alacsonypadlós trolibuszt rendelt 2011 januárjában a tendernyertes Ikarus–Skoda Konzorciumtól egyenként 800 ezer eurós (nagyjából 228 millió forint) áron. A cégtársulás tagjai: a székesfehérvári Magyar Trolibusz Kft. és a csehországi Plzen városában működő Skoda Electric a. s. A Ikarus-Skoda Tr187-es troli prototípus gyártása idén márciusban kezdődött. Az új járművek karosszériáját a Magyar Autóbusz Kft. gyártotta le Székesfehérváron, a villamos berendezés beszerelésére és beüzemelésére a cseh partnernél, a Škoda Electric a.s. cégnél került sor. Az elkészült Ikarus-Skoda trolibusz prototípusa 2013. július 31-én érkezett Szegedre. Az új trolibusz kategóriájában a legmagasabb színvonalat képviseli; A járművek 100 százalékban alacsony padlósak, csuklósak, 18,75 méter hosszúak, 2,55 méter szélesek és 124 utast szállítanak. Klímaberendezéssel szerelik fel a vezetőfülkét és az utasteret is. A trolik önjárók, azaz meghibásodás vagy áramszünet esetén akár 7 kilométert is képesek megtenni felső vezeték nélkül, a legkorszerűbb lítiumionos akkumulátorok segítségével. A szegediek szavazatai alapján az új járművek színe piros.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.