Több száz fogyasztóvédelmi eljárás indult az idén közműszolgáltatók ellen a rezsicsökkentés elmulasztása, hibásan kiküldött számlák és a tájékoztatási kötelezettség megszegése miatt. A cégeket emiatt több száz milliós bírsággal sújtották - közölte Németh Szilárd, a Fidesz rezsicsökkentésért felelős képviselője csütörtöki budapesti sajtótájékoztatóján.
Elmondta, hogy a számlaképre vonatkozó előírásokat hét szolgáltató összesen nyolc esetben szegte meg az idén. Rájuk emiatt - a már jogerős döntés alapján - 56,5 millió forint büntetést szabtak ki.
Németh Szilárd
felidézte azt is: kilenc szolgáltató ügyében első fokon már lezárult az eljárás amiatt, hogy a rezsicsökkentésből eredő megtakarításról nem adtak megfelelő tájékoztatást. Ha jogerőre emelkedik a döntés, összesen 560 millió forint kötbért kell kifizetniük. Közölte továbbá, hogy a földgáz- és villamosenergia-szolgáltatással kapcsolatban január 1-je óta 872 egyedi bejelentés is érkezett, amelyből 766 zárult le büntetéssel, ezek összege összesen 330 millió forint volt. Három szolgáltató ellen azért indult vizsgálat, mert nem hajtotta végre a rezsicsökkentést. Közülük a "leghíresebb" a Tigáz volt, amellyel azonban - a túlszámlázások visszafizetésével - sikerült "békésen" megoldani a problémát, ugyanakkor még jelenleg is eljárás zajlik a Paksi Hulladékgazdálkodási Kft. és a Zöld Híd Régió Kft. ellen - mondta a Fidesz szakpolitikusa. A fogyasztóvédelmi ügyek mellett Németh Szilárd ismertette a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatalnál indult eljárásokat is. Példaként említette, hogy az Elmű-Émász az év első felében azt közölte fogyasztóival, átállhatnak online tarifára, "azonban a tájékoztatásban elfelejtették elmondani", hogy ha ezt elfogadják, azzal kilépnek az egyetemes szolgáltatás köréből, így nem jár nekik a rezsicsökkentés. "Gyakorlatilag azt mondhatjuk, tudatosan csapta be az embereket az Elmű-Émász", ezért kétmillió forinttal szankcionálták a céget, amelynek át kellett dolgoznia ajánlatát, és fel kellett függesztenie ezeket a szerződéskötéseket is - közölte a kormánypárti képviselő. Hozzátette azt is, hogy 79 víziközmű-szolgáltatóval szemben díjfelügyeleti eljárás indult, ami 113 települést és 425 ezer fogyasztót érintett. Ezek közül 47 esetben meg is állapították a jogsértést a díjakkal kapcsolatos szabályok megszegése miatt - ismertette. "A magyar fogyasztók érdekében ezeket az eseteket fel kell tárnunk, a büntetéseket ki kell szabnunk, és a helyes útra kell terelnünk a szolgáltatókat" - összegezte véleményét Németh Szilárd.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.