Januárban kezdődik a partfalfelújítás, a belváros 2 kilométeres szakasza lesz biztonságosabb. A városházán aláírták a beruházóval a szerződést.
Négy szakaszban épül fel 2,2 milliárd forintból az új partfal, melyet a szentendreihez hasonlóan mobilgáttal szerelnek majd fel, az alsó rakpartot többször kell majd lezárni, a járdák is megújulnak, díszköveket kapnak, a Stefánián pedig eltűnik a csúnya betonfal, helyére esztétikus díszkorlát kerül majd. A városháza házasságkötő termében Botka László és a tenderen nyertes Szeged S-H-K 2013 Konzorcium (SWIETELSKY Magyarország Kft., HÍDÉPÍTŐ SPECIÁL Kft., KÖTIVÉP’ B Kft.) november 29-én aláírta a kivitelezésről szóló szerződést, a munkaterületet még ezen a napon át is veszik a szakemberek. Botka László a szerződéskötés előtt a beruházás fontosságát említette, elmondása szerint minden nemzedék alapvető kötelessége, hogy a tiszai védművek rendben legyenek a városban. „Az 1970-es árvíz után, az 1979-es átépítés óta nem volt felújítva a partfal, a 2006-os rekord magasságú árvíz megmutatta ennek szükségességét. A munkálatokhoz 2009-ben nyertünk pályázatot, azóta 5 tendert bonyolítottunk le, ez a konkrét kivitelezés lesz a 6. Szeged 2,2 milliárd forintból kap új gátat, ebből 1,5 millió forint uniós forrás, 700 millió Szeged önrésze. A város további 300 millió forint igény nyújtott be a nemzeti ügynökség felé, reméljük kedvező elbírálást kapunk” – mondta el Botka László.
A felújításra 18 hónap áll rendelkezésre a szerződéskötéstől számítva. A munkálatok során a Tisza felől új, vasbeton támfal épül mobil gáttal felszerelhetően 2 kilométeres szakaszon, kiépítenek vízszivárgó rendszert is, megemelik a járdaszintet, a Stefánián a tömör betonfal helyett korlát lesz, a járdák díszköveket kapnak majd. Botka szerint a felújítások körül mindig folynak viták a közgyűlésben, de ez az egyetlen, amiben nincs helye polémiának. A konzorcium részéről Székely Csaba ismertette a felújítás ütemét elmondva, hogy a rakparton számítani kell lezárásokra, ezeket a város megfelelő szervével egyeztetni fogják. A mai napon átveszik a munkaterületet, a kiegészítő tervek készítése indul meg, januárban már a fizikai munkavégzés is elkezdődik. Négy szakaszban dolgoznak majd, ezek a következők: klinikák – Belvárosi híd, Belvárosi híd - Stefánia, Stefánia – Belveder, Belveder – Bertalan híd. A szakember elmondta, hogy a vízszivárgó kiépítése közben igyekeznek a legkevesebb kárt tenni a fákban. A munkálatok végén a gát 30-70 centiméteres magassággal nagyobb vizeket tud majd kezelni, mint az elmúlt időszakban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.