A belvárosban új információs táblarendszert helyeztek ki, mely az ideérkező turisták tájékozódását is segíti. Erre a jogszabályok változása miatt volt szükség, az oszlopokról és kandeláberekről ugyanis el kellett távolítani minden reklámot.
Műemléki környezetnek számít Szeged belvárosa, mely területen a kulturális örökségvédelemről szóló törvény szabályozza a közterületi reklámozás formáit. A KRESZ is változott, ennek értelmében tilos többek között a közvilágítási és a telefonoszlopokon, kandelábereken reklámcélú berendezéseket elhelyezni, ezeket el kellett távolítani. „Ez volt az egyik leghatékonyabb módja a reklámozásnak, ráadásul ezekben fel sem botlottak az emberek, nem úgy, mint a megállítótáblákban, melyeket járdákon helyeztek ki” – jegyezte meg
Licsicsányi Ilona
. A Szegedi Városkép Kft. ügyvezetője a SZEGEDma.hu-nak elmondta, a jogszabályváltozás miatt a belvárosi szállodák, üzletek és vendéglátó egységek reklámozása ismét előtérbe került, a cég ezért egységes külsejű táblákat helyezett ki, összesen tizenkilenc helyen. „A helyszínek kiválasztásánál döntő szempont volt a láthatóság, a reklámérték, így például közlekedési csomópontok közelében helyeztük ki a táblákat, melyek egészen a kiskörúttól vezetik az ideérkezőket egészen a városközpontig” – részletezte az ügyvezető. Az átláthatóság érdekében a különböző szolgáltatásokat más és más színek jelölik, a szálláshelyeket piros táblák, a vendéglátó egységeket sárga, a kultúrát zöld, míg az egyéb kereskedelmet kék színűek. Jelenleg ezeknek a bérleményeknek az értékesítése zajlik, a Szegedi Városkép Kft. komplex szolgáltatást kínál, az engedélyeztetéstől a karbantartáson át a táblák takarításáig mindent elvégeznek. „Az új belvárosi információs táblarendszer terveink szerint betölti a közterületen lévő reklámozási feladatot és tájékoztatási alternatívát, így a közterületi reklám hatékony eszköze lehet. Reméljük népszerű lesz ez” – közölte Licsicsányi. Igényként már másfél évvel ezelőtt felmerült a szállásadók részéről, hogy meg kellene oldani a belvárosban a reklámozást, mert az ideérkezők gyakorlatilag nem tudnak honnan tájékozódni. El is kezdődött a munka, de az engedélyeztetés, majd az oszlopok telepítése több mint egy esztendőt vett igénybe. Oszloponként öt-hat tábla kihelyezésére van mód, s a Szegedi Városkép Kft. ügyvezetője reméli, népszerű lesz ez a reklámozási forma.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.