Közélet

Új reklámhordozók Szegeden – színes táblák a belvárosban + FOTÓK

Új reklámhordozók Szegeden – színes táblák a belvárosban + FOTÓK

2013. október 16., szerda
Új reklámhordozók Szegeden – színes táblák a belvárosban + FOTÓK
reklamtablak02_gs

A belvárosban új információs táblarendszert helyeztek ki, mely az ideérkező turisták tájékozódását is segíti. Erre a jogszabályok változása miatt volt szükség, az oszlopokról és kandeláberekről ugyanis el kellett távolítani minden reklámot.

Műemléki környezetnek számít Szeged belvárosa, mely területen a kulturális örökségvédelemről szóló törvény szabályozza a közterületi reklámozás formáit. A KRESZ is változott, ennek értelmében tilos többek között a közvilágítási és a telefonoszlopokon, kandelábereken reklámcélú berendezéseket elhelyezni, ezeket el kellett távolítani. „Ez volt az egyik leghatékonyabb módja a reklámozásnak, ráadásul ezekben fel sem botlottak az emberek, nem úgy, mint a megállítótáblákban, melyeket járdákon helyeztek ki” – jegyezte meg

Licsicsányi Ilona

. A Szegedi Városkép Kft. ügyvezetője a SZEGEDma.hu-nak elmondta, a jogszabályváltozás miatt a belvárosi szállodák, üzletek és vendéglátó egységek reklámozása ismét előtérbe került, a cég ezért egységes külsejű táblákat helyezett ki, összesen tizenkilenc helyen. „A helyszínek kiválasztásánál döntő szempont volt a láthatóság, a reklámérték, így például közlekedési csomópontok közelében helyeztük ki a táblákat, melyek egészen a kiskörúttól vezetik az ideérkezőket egészen a városközpontig” – részletezte az ügyvezető. Az átláthatóság érdekében a különböző szolgáltatásokat más és más színek jelölik, a szálláshelyeket piros táblák, a vendéglátó egységeket sárga, a kultúrát zöld, míg az egyéb kereskedelmet kék színűek. Jelenleg ezeknek a bérleményeknek az értékesítése zajlik, a Szegedi Városkép Kft. komplex szolgáltatást kínál, az engedélyeztetéstől a karbantartáson át a táblák takarításáig mindent elvégeznek. „Az új belvárosi információs táblarendszer terveink szerint betölti a közterületen lévő reklámozási feladatot és tájékoztatási alternatívát, így a közterületi reklám hatékony eszköze lehet. Reméljük népszerű lesz ez” – közölte Licsicsányi. Igényként már másfél évvel ezelőtt felmerült a szállásadók részéről, hogy meg kellene oldani a belvárosban a reklámozást, mert az ideérkezők gyakorlatilag nem tudnak honnan tájékozódni. El is kezdődött a munka, de az engedélyeztetés, majd az oszlopok telepítése több mint egy esztendőt vett igénybe. Oszloponként öt-hat tábla kihelyezésére van mód, s a Szegedi Városkép Kft. ügyvezetője reméli, népszerű lesz ez a reklámozási forma.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.