Komppótló buszok járhatnak a tápéi komp helyett? + FOTÓK



Ez a B-terv született csütörtökön a városüzemeltetési bizottság ülésén arra az esetre, ha kompot üzemeltető cég ismét úgy döntene, hogy leállítja a szolgáltatást.
A tápéi komp ügye kezd szappanoperához hasonlítani: ahogy arról
, a kompot üzemeltető társaság, a Sadar Komp Kft. ügyvezetője,
Jaksa Sándor
arról beszél, hogy a város kivérezteti a cégét, alulfinanszírozza a kompközlekedést. Az önkormányzat egyébként 17 millió forintot költ erre a közszolgáltatásra, az üzemeltető szerint még plusz 15 millióra lenne szüksége. A cégvezető kilátásba helyezte, hogy leállítja a kompközlekedést (amit szeptember 1-jén meg is tett, majd egy polgármesteri figyelmeztető levélre újraindította azt – a szerk.). A város álláspontja szerint azonban a Sadar Komp Kft. ügyvezetője folyamatosan zsarolni próbálja az önkormányzatot a kompközlekedés megszüntetésével. „A tápai komp működtetését a Jaksa Sándor tulajdonában lévő Sadar Komp Kft. végzi a saját eszközeivel. Az önkormányzatnak nem a céget és annak tulajdonosát kell fenntartania, hanem a tápaiak közlekedési lehetőségét kell támogatnia, és ennek eleget is tesz” – válaszolt egy nyílt levélre
Vécsey Ágnes
sajtófőnök. Jaksa szerint azonban megemelkedtek a költségek, ezért állami támogatásra kellene pályázni. A városüzemeltetési bizottságot a csütörtöki ülésen a szakiroda arról tájékoztatta, hogy miután a cég néhány napra szüneteltette a kompközlekedést, felvették a kapcsolatot több buszos céggel, és egyikük adott egy kedvező árajánlatot, mely szerint naponta kétszer negyvenezer forintért indítanának buszjáratot az autópálya hídján keresztül, így a személyi közlekedést ki lehet váltani. Erre a B-tervre azért van szükség, mert ha ismét leállítja kompközlekedést a cég, a szociálisan rászorultaknak, a munkába járóknak akkor is el kell jutniuk Tápéról a Tisza másik oldalára. Egy hónapos próbaidővel üzemelne a szolgáltatás, addig utasszámlálást is végeznének. Erre a megoldásra egyelőre nincs szükség, hiszen ahogy
szeptember 4-én újraindult a kompközlekedés, az iroda jelezte azonban, hogy egy második leállásnál megrendelhetik az alternatív szolgáltatást. A bizottsági ülésen elhangzott az is, hogy be van adva egy pályázat a tápéi kompközlekedés állami támogatására, így heteken belül eldőlhet, érkezik-e a Sadar Komphoz pluszforrás. A testületi ülésen megjelent Jaksa Sándor is, akinek a bizottság megadta a szót, hogy fejtse ki véleményét, de az ügyvezető annyit mondott csak, hogy írásban szeretné elküldeni, majd elköszönt, és távozott.