Közélet

Komppótló buszok járhatnak a tápéi komp helyett? + FOTÓK

Komppótló buszok járhatnak a tápéi komp helyett? + FOTÓK

2013. szeptember 5., csütörtök
Komppótló buszok járhatnak a tápéi komp helyett? + FOTÓK
bizottsagi_ules02_gs

Ez a B-terv született csütörtökön a városüzemeltetési bizottság ülésén arra az esetre, ha kompot üzemeltető cég ismét úgy döntene, hogy leállítja a szolgáltatást.

A tápéi komp ügye kezd szappanoperához hasonlítani: ahogy arról

legutóbb beszámoltunk

, a kompot üzemeltető társaság, a Sadar Komp Kft. ügyvezetője,

Jaksa Sándor

arról beszél, hogy a város kivérezteti a cégét, alulfinanszírozza a kompközlekedést. Az önkormányzat egyébként 17 millió forintot költ erre a közszolgáltatásra, az üzemeltető szerint még plusz 15 millióra lenne szüksége. A cégvezető kilátásba helyezte, hogy leállítja a kompközlekedést (amit szeptember 1-jén meg is tett, majd egy polgármesteri figyelmeztető levélre újraindította azt – a szerk.). A város álláspontja szerint azonban a Sadar Komp Kft. ügyvezetője folyamatosan zsarolni próbálja az önkormányzatot a kompközlekedés megszüntetésével. „A tápai komp működtetését a Jaksa Sándor tulajdonában lévő Sadar Komp Kft. végzi a saját eszközeivel. Az önkormányzatnak nem a céget és annak tulajdonosát kell fenntartania, hanem a tápaiak közlekedési lehetőségét kell támogatnia, és ennek eleget is tesz” – válaszolt egy nyílt levélre

Vécsey Ágnes

sajtófőnök. Jaksa szerint azonban megemelkedtek a költségek, ezért állami támogatásra kellene pályázni. A városüzemeltetési bizottságot a csütörtöki ülésen a szakiroda arról tájékoztatta, hogy miután a cég néhány napra szüneteltette a kompközlekedést, felvették a kapcsolatot több buszos céggel, és egyikük adott egy kedvező árajánlatot, mely szerint naponta kétszer negyvenezer forintért indítanának buszjáratot az autópálya hídján keresztül, így a személyi közlekedést ki lehet váltani. Erre a B-tervre azért van szükség, mert ha ismét leállítja kompközlekedést a cég, a szociálisan rászorultaknak, a munkába járóknak akkor is el kell jutniuk Tápéról a Tisza másik oldalára. Egy hónapos próbaidővel üzemelne a szolgáltatás, addig utasszámlálást is végeznének. Erre a megoldásra egyelőre nincs szükség, hiszen ahogy

beszámoltunk róla,

szeptember 4-én újraindult a kompközlekedés, az iroda jelezte azonban, hogy egy második leállásnál megrendelhetik az alternatív szolgáltatást. A bizottsági ülésen elhangzott az is, hogy be van adva egy pályázat a tápéi kompközlekedés állami támogatására, így heteken belül eldőlhet, érkezik-e a Sadar Komphoz pluszforrás. A testületi ülésen megjelent Jaksa Sándor is, akinek a bizottság megadta a szót, hogy fejtse ki véleményét, de az ügyvezető annyit mondott csak, hogy írásban szeretné elküldeni, majd elköszönt, és távozott.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.