A környezetgazdálkodás, az SZKT és a Tisza Volán is kap az állami mentőövből, 10-250-78 millió forint részesedéssel, december közepén pedig kifuthat az első 10-es troli
Ahogy arról
a SZEGEDma.hu elsőként beszámolt
, a magyar kormány a szerkezetátalakítási tartalék felhasználásával vissza nem térítendő támogatásokat nyújt meghatározott célokra, így a helyi közösségi közlekedés segítésére. Ebbe a kalapba Szeged is belekerült: 334 millió forintot utal a városnak a kormány. Csütörtökön délelőtt a pénz elosztásáról a Városüzemeltetési és Fejlesztési Bizottság határozott, döntésüket szeptember 20-án hagyhatja jóvá a közgyűlés. „A Magyar Közlekedési Szövetségnél kezdtük el a lobbit szakmai szinten,
Bohács Zsolt
(Fidesz-KDNP) és
Gyimesi László
(Fidesz-KDNP) segítségével pedig a kormányzati vonalon is komoly tárgyalások indultak. Azok küzdöttek a szegedi tömegközlekedésért, akiknek fájt, hogy – amint arról a
Közéleti Kávéházban számokkal és grafikonokkal is bebizonyítottuk
– a csökkenő önkormányzati támogatás és a felelőtlen, átgondolatlan, megalomán beruházási filozófia miatt jelentősen megnőttek a közösségi közlekedésre szánt kiadások, és veszélybe került az SZKT likviditása. A pénz a város kasszájába fog befolyni, de nem vagyok benne teljesen biztos, hogy a városvezetés automatikusan az SZKT-nek szánja majd az összeget” – nyilatkozta portálunknak Tóth István Tibor, a szegedi közlekedési cég ügyvezető igazgatója augusztus 1-jén, mikor a Magyar Közlönyben megjelent a döntés.
„Az államtól kapott 334 millió forintnyi állami támogatásról kellett döntenünk, ez polgármesteri indítványként került a bizottság elé. A keretet úgy próbálta felosztani a városháza, hogy 136 millió forintot kapott volna a Tisza Volán Zrt., az SZKT pedig 198 milliót” – kommentálta portálunknak
Juhász Gyula
(Fidesz-KDNP), a bizottság elnöke a testületi ülést. Hozzátette,
Kalmár Ferenc
(Fidesz-KDNP) tanácsnok benyújtott egy módosító indítványt, mivel a közlekedéskoordinációval foglalkozó cég, a Szegedi Környezetgazdálkodási Nonprofit Kft. kimaradt az elosztásból. Kalmár indítványa szerint 10 millió forintot kap a környezetgazdálkodás, ami fedezi a jegyelőállítás többletköltségei. Az SZKT 250 milliót kapna: az indoklás szerint a könyvvizsgálói jelentés megállapította, hogy körülbelül 1,5 milliárd forint finanszírozási elvonást szenvedett el a cég az elmúlt 3 évben, ezért oda többet kell adni. A Tisza Volán így 78 millió többlettámogatáshoz jut. „A jegyek nyomtatása drágább lett, mint eddig, ezért kellett a környezetgazdálkodásnak pluszforrást nyújtani. Korábbi információim szerint ahhoz, hogy ez az év le legyen fedve az SZKT-nál, hiányzik még 240-250 millió forint a normális, nyugodt működéshez, ezért tettem ezt a javaslatot. A végső döntést az első őszi közgyűlés hozza majd meg szeptember 20-án” – tájékoztatta portálunkat Kalmár Ferenc.
A reggeli bizottsági ülésen kisebb vita övezte a 334 milliós támogatás ügyét. A polémia a körül folyt, hogy ha most nem ad a város a Volánnak pénzt, akkor azt az év végi elszámolás után 2014-ben szolgáltatás igénybevétel címen kell kifizetni a futásteljesítmény és a 2013-ban kifizetett pénzek közti különbségként, ennek pedig lenne egy áfavonzata. A bizottság szavazott arról is, hogy bekerülhet a közgyűlés elé a 10-es trolibusz vonal beindítása, ahol egy kedvező döntés után december közepén kifuthat ez első 10-es, addigra a gépparkban már meglesz a szükséges trolibuszmennyiség.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.