Közélet

Állami mentőöv szegedi felosztással: 250 millió juthat az SZKT-nak

Állami mentőöv szegedi felosztással: 250 millió juthat az SZKT-nak

2013. szeptember 12., csütörtök
Állami mentőöv szegedi felosztással: 250 millió juthat az SZKT-nak

A környezetgazdálkodás, az SZKT és a Tisza Volán is kap az állami mentőövből, 10-250-78 millió forint részesedéssel, december közepén pedig kifuthat az első 10-es troli

Ahogy arról

a SZEGEDma.hu elsőként beszámolt

, a magyar kormány a szerkezetátalakítási tartalék felhasználásával vissza nem térítendő támogatásokat nyújt meghatározott célokra, így a helyi közösségi közlekedés segítésére. Ebbe a kalapba Szeged is belekerült: 334 millió forintot utal a városnak a kormány. Csütörtökön délelőtt a pénz elosztásáról a Városüzemeltetési és Fejlesztési Bizottság határozott, döntésüket szeptember 20-án hagyhatja jóvá a közgyűlés. „A Magyar Közlekedési Szövetségnél kezdtük el a lobbit szakmai szinten,

Bohács Zsolt

(Fidesz-KDNP) és

Gyimesi László

(Fidesz-KDNP) segítségével pedig a kormányzati vonalon is komoly tárgyalások indultak. Azok küzdöttek a szegedi tömegközlekedésért, akiknek fájt, hogy – amint arról a

Közéleti Kávéházban számokkal és grafikonokkal is bebizonyítottuk

– a csökkenő önkormányzati támogatás és a felelőtlen, átgondolatlan, megalomán beruházási filozófia miatt jelentősen megnőttek a közösségi közlekedésre szánt kiadások, és veszélybe került az SZKT likviditása. A pénz a város kasszájába fog befolyni, de nem vagyok benne teljesen biztos, hogy a városvezetés automatikusan az SZKT-nek szánja majd az összeget” – nyilatkozta portálunknak Tóth István Tibor, a szegedi közlekedési cég ügyvezető igazgatója augusztus 1-jén, mikor a Magyar Közlönyben megjelent a döntés.

Az SZKT 250 milliót, a Volán 78-at kap

„Az államtól kapott 334 millió forintnyi állami támogatásról kellett döntenünk, ez polgármesteri indítványként került a bizottság elé. A keretet úgy próbálta felosztani a városháza, hogy 136 millió forintot kapott volna a Tisza Volán Zrt., az SZKT pedig 198 milliót” – kommentálta portálunknak

Juhász Gyula

(Fidesz-KDNP), a bizottság elnöke a testületi ülést. Hozzátette,

Kalmár Ferenc

(Fidesz-KDNP) tanácsnok benyújtott egy módosító indítványt, mivel a közlekedéskoordinációval foglalkozó cég, a Szegedi Környezetgazdálkodási Nonprofit Kft. kimaradt az elosztásból. Kalmár indítványa szerint 10 millió forintot kap a környezetgazdálkodás, ami fedezi a jegyelőállítás többletköltségei. Az SZKT 250 milliót kapna: az indoklás szerint a könyvvizsgálói jelentés megállapította, hogy körülbelül 1,5 milliárd forint finanszírozási elvonást szenvedett el a cég az elmúlt 3 évben, ezért oda többet kell adni. A Tisza Volán így 78 millió többlettámogatáshoz jut. „A jegyek nyomtatása drágább lett, mint eddig, ezért kellett a környezetgazdálkodásnak pluszforrást nyújtani. Korábbi információim szerint ahhoz, hogy ez az év le legyen fedve az SZKT-nál, hiányzik még 240-250 millió forint a normális, nyugodt működéshez, ezért tettem ezt a javaslatot. A végső döntést az első őszi közgyűlés hozza majd meg szeptember 20-án” – tájékoztatta portálunkat Kalmár Ferenc.

December közepén kifuthat az első 10-es

A reggeli bizottsági ülésen kisebb vita övezte a 334 milliós támogatás ügyét. A polémia a körül folyt, hogy ha most nem ad a város a Volánnak pénzt, akkor azt az év végi elszámolás után 2014-ben szolgáltatás igénybevétel címen kell kifizetni a futásteljesítmény és a 2013-ban kifizetett pénzek közti különbségként, ennek pedig lenne egy áfavonzata. A bizottság szavazott arról is, hogy bekerülhet a közgyűlés elé a 10-es trolibusz vonal beindítása, ahol egy kedvező döntés után december közepén kifuthat ez első 10-es, addigra a gépparkban már meglesz a szükséges trolibuszmennyiség.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.