Közélet

Hamarosan megkezdi működését a Sólyom magyar légitársaság

Hamarosan megkezdi működését a Sólyom magyar légitársaság

2013. július 24., szerda
Hamarosan megkezdi működését a Sólyom magyar légitársaság

Hamarosan megkezdi működését a Sólyom magyar légitársaság, a menetrendet a néhány héten belül induló online jegyértékesítéskor hozzák nyilvánosságra - mondta Vágó József, a Sólyom Hungarian Airways Kft. vezérigazgatója szerdán Budapesten, sajtótájékoztatón.

Kérdésre válaszolva közölte: kezdetben 6 géppel indulnak, 22 célállomásra, köztük hat európai fővárosba fognak közlekedni Budapestről.

Vágó József

hangsúlyozta, hogy megállapodás alapján a légitársaság finanszírozási keretét, pénzügyi hátterét ománi és arab emírségekbeli befektetők hosszú távon biztosítják. A légitársaság augusztus 1-jén közzéteszi hirdetését a munkatársainak felvételére, beszállítók jelentkezésére. A vezérigazgató tájékoztatása szerint több lízingcéggel is sikerült stratégiai megállapodást kötni. A már bérelt első 6 Boeing 737-500 típusú gép átvételét megkezdik, az első gép augusztus 18-án érkezik Budapestre. Ez már rendelkezik a magyar légügyi hatóság lajstromba vételi számával - jegyezte meg, hozzátéve: a különböző hatósági engedélyek megszerzését május 31-én elindították, így reményeik szerint hamarosan minden engedéllyel rendelkezni fognak a repüléshez. A sajtóanyag szerint az első gépet Álmos vezérnek nevezték el. Vágó József hangsúlyozta, hogy szerinte van igény a hálózati légitársaság minőségi szolgáltatására. Magyar munkaerővel kívánnak dolgozni, a cég, valamint a munkavállalók is Magyarországon fognak adózni. Kérdésre válaszolva közölte: a dolgozók a magyar átlagfizetés feletti bérezésre számíthatnak, de ezért elvárásokat is támasztanak velük szemben. A sajtótájékoztatón ismertették, hogy a légitársaság flottája 2017-ig 20 regionális, 20 keskeny törzsű és 10 széles törzsű gépből fog állni. A munkahelyek száma - a flotta függvényében - az idén 700-1000, 2014-ben 1400-2000 fő lehet. Útvonalhálózatuk 2013-ban 31, 2014-ben 51 célállomást tartalmaz, és 2017-re a világ 55 országában 96 útvonalon repülnek majd. Vágó József kiemelte, hogy a társaság finanszírozásában az állam nem vesz részt. A 3 millió forint tőkéjű kft. részvénytársasággá alakulása során még az idén 6-12 millió euró tőkeemelést hajtanak végre. Továbbra is többségi magyar magánszemélyek tulajdonában marad a cég, a külföldi befektető kisebbségi hányaddal rendelkezik majd. Kérdésre válaszolva Vágó József elmondta, hogy a lízingcégeket és a magánbefektetőket azért nem nevezik meg pontosan, mert titoktartás vonatkozik rájuk, és a partnerek a későbbiekben kívánnak majd a nyilvánosság elé lépni. Ugyancsak kérdésre válaszolva közölte, nem tervezik, hogy légitársasági szövetségbe lépnek, viszont kölcsönös előnyök alapján a több légitársasággal is együttműködésre törekszenek. Az útvonalak kapcsán a Vágó József utalt arra, hogy az Európai Unió szabályozza a tagállami repülési útvonal kijelölési jogát, és várhatóan a már odaítéltekre további jelentkezők pályázhatnak. A vezérigazgató kérdésre válaszolva kijelentette, hogy három éven belül a befektetők nem vesznek ki osztalékot, hanem a nyereséget visszaforgatják a cégcsoport fejlesztésébe.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.