Az idei évre 10-15 százalékos növekedést prognosztizál éves online álláspiaci kutatása alapján az eNET a tavalyi 2,8 milliárd forintos magyarországi összes online álláspiaci árbevételhez képest, amelynek több mint 85 százalékát, 2,46 milliárd forintot az állásportálok adták.
Az állásportálok és aggregátorok (gyűjtőoldalak) piacán - az online szegmens többi szereplőjével ellentétben - jelentős visszaesést hozott a világválság: a hirdetések száma jelenleg a 2008-as szint 40 százalékát éri el. A növekedést a piaci helyzet javulása mellett új szolgáltatások bevezetésével tervezik elérni a megkérdezett cégvezetők - ismerteti közleményében az eNET Internetkutató és Tanácsadó Kft. Tavaly 20 ezer aktív hirdetés forgott az állásportálok szempontjából túltelített piacon, ahol a magasan vezető Profession (67 százalék) mellett a CV Online, Monster, Workania és Jobline folytat versenyt. A piacvezető által diktált tempóban folyamatos a fejlesztés, amelynek részeként a jelenleg listázási modellben működő oldalak fokozatosan HR szolgáltatókká alakulnak át. "Kutatásunk során a piaci szereplőkkel folytatott interjúkból kirajzolódott, hogy hatalmas a fejlődési lehetőség az állásportálok számára. Komplex szolgáltatásokat nyújtó oldalakká kell alakulniuk ahhoz, hogy a főként kis- és középvállalkozások egyre speciálisabb igényeit pontos, gyors kiválasztással szolgálják ki" - mutat rá a közleményben Kis Gergely, az eNET ügyvezetője.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.