Közélet

Értékben nőtt, mennyiségben csökkent az élelmiszerek forgalma

Értékben nőtt, mennyiségben csökkent az élelmiszerek forgalma

2013. május 19., vasárnap
Értékben nőtt, mennyiségben csökkent az élelmiszerek forgalma

Mintegy 440 milliárd forint bevételt ért el a kiskereskedelem élelmiszerek értékesítéséből tavaly decembertől idén márciusig, 2 százalékkal többet, mint az előző azonos időszakban. Mennyiségben viszont 2 százalékkal csökkent a négy hónap alatt a Nielsen piackutató vállalat által folyamatosan mért 90 élelmiszer-kategória forgalma.

A Nielsen közleménye szerint értéket tekintve az átlagosnál jóval nagyobb mértékű növekedést ért el egyebek mellett a vodka, a táblás csokoládé, a praliné, a liszt és a margarin. Az értékben mért forgalomból 1 százalékponttal, 16 százalékra csökkent az 51-200 négyzetméter közötti boltok részaránya. A főleg a szupermarketeket és diszkontokat magában foglaló 401-2500 négyzetméteres üzletek mutatója viszont 1 százalékponttal emelkedett, 36 százalékra. A hagyományos, 200 négyzetméteres és kisebb boltból a Nielsen a január elsejei adatok szerint 17 206-ot tartott nyilván, 1 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban. Ezek a kis boltok alkotják a hazai élelmiszer-kiskereskedelmi hálózat zömét, 88 százalékát. Az élelmiszerek teljes bolti bevételéből a december-márciusi időszakban 25 százalékkal részesedtek a 200 négyzetméteres és kisebb üzletek, amelyek általában lakóhelyek közelében működnek, a vásárlók többsége kényelmesen, gyorsan tudja megközelíteni őket. A legnagyobb forgalmú húsz élelmiszer-kategóriából nyolc termékcsoport piaci részesedése haladta meg a 25 százalékos átlagot a 200 négyzetméteres és kisebb üzletekben. Viszonylag nagy bevételt jelentenek ezeknek a boltoknak a feldolgozott húsok, a sörök, a szénsavas üdítőitalok, a gyümölcslevek, a tejföl, az ostyaszelet, a vodka és a cukorkák.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.