Közélet

Energiatudatlanságban a magyar fogyasztók

Energiatudatlanságban a magyar fogyasztók

2013. május 10., péntek
Energiatudatlanságban a magyar fogyasztók

A hazai fogyasztóknak mindössze 38 százaléka vizsgálja meg minden esetben energiaszámláit, 21 százalék viszont soha. A megkérdezettek mindössze negyede tudta, hogy mennyi az áram-, illetve földgázfogyasztása, és kisebbségben voltak azok, akik ismerték fogyasztásuk költségeit - derült ki az energiainfo.hu energiaipari szakportál megbízásából készített reprezentatív közvélemény-kutatásból.

Általánosságban a közműszolgáltatók esetében a piaci versenyt támogatják a magyarok. A megkérdezettek 46 százaléka hasznosnak tartja, ezzel szemben csak 20 százalék az, aki károsnak - ismertette a szakportál csütörtökön. A közlemény szerint jelentős eltérések figyelhetők meg ebben a kérdésben pártpreferencia szerint. A Fidesz támogatóinak 43, míg a baloldali pártok szavazóinak 65 százaléka ítélte hasznosnak a piaci versenyt a szektorban. A legnagyobb arányban a Jobbik szavazói ellenzik a versenyt az energiaszolgáltatásban, 34 százalékuk tartja károsnak. Az energiapiacok megnyitása kapcsán még erősebb a piaci verseny pártolása, a megkérdezettek kétharmada támogatja azt, hogy több szolgáltató versenyezzen a piacon, akik közül a fogyasztó választhat. Az egyes vezetékes szolgáltatókkal kapcsolatban a válaszadók háromnegyede semmilyen problémát nem észlelt. A gondokról beszámolók a legnagyobb, 10 százalékos arányban a vezetékes internetet említették, ehhez képest az áramszolgáltatásban 5 százalék, a gázszolgáltatásban 4 százalék említett problémát. Az energiaipari szakportál vezető elemzője, Drucker György szerint a kutatásból látszik az is, hogy az alacsonyan tartott árak miatt az energiának a háztartási fogyasztók jelentős többsége számára "nincs értéke", és ez az energiahatékonyság javításának egyik legfőbb akadálya is. A reprezentatív közvélemény-kutatást az energiainfo.hu megbízásából a Bell Research készítette.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.