Közélet

Ron Werber 2.0 Szegeden – MSZP-s karakterrombolás?

Ron Werber 2.0 Szegeden – MSZP-s karakterrombolás?

2013. április 17., szerda
Ron Werber 2.0 Szegeden – MSZP-s karakterrombolás?
bartha_laszlo02_gs

Az ellenzéki összefogás „rombolókat” is felsorakoztat, suttogó kampányba kezdtek a szocialisták – Bartha László egykori szegedi polgármester a 10 évvel ezelőtti modell újjáéledéséről beszélt.

A 2014-es országgyűlési választásig még van egy év, de a médiában már egyre inkább érződik a készülődés, az ellenzék még nem tudta egyesíteni haderejét, a kormányváltást szorgalmazó pártok között nem jött még el a kiegyezés, a kampánysereg előretolt hadosztálya azonban már elkezdte a munkát.

Bartha László

, Szeged 1998-2002 közötti időszak fideszes polgármestere mesélt nekünk a suttogó propagandával kapcsolatos tapasztalatairól, illetve a múlt visszaköszönéséről.

Ron Werber a szegedi utcákon

„Regnálásom alatt, 1998 és 2002 között kezdődött és folyt egyfajta karakterrombolás városszerte, amit nem vettem komolyan, és ebben hibáztam, végül pedig ez lett a 2002-es sikertelen választás egyik oka is. Az ember a buszon, villamoson, fodrásznál, boltban egyre gyakrabban hallja, hogy fennhangon szidják a rendszert, és gyakran ugyanazok az arcok. Akkor ez úgy nézett, ki, hogy a városvezetést és engem mint polgármestert járattak le folyamatosan. Szájhagyomány útján kezdtek pletykákat terjeszteni. Most ugyanez zajlik, csak épp nem a helyi, hanem az országos politikát, a kormányt szidják. A módszer a következő: aktivisták járják az üzleteket, közösségi helyeket, és

Botka László

városépítésről beszélnek, szemben az orbáni önkényről, elvonásokról és ehhez hasonló politikai lózungokról. Majd mikor már széles körben megfogan a pletyka, az üzenet, akkor valamilyen kiadványban, országos sajtóban próbálják azt megerősíteni. Így történt ez az én regnálásom alatt, és úgy néz ki, így megy ez most is. A harmadik lépés pedig az volt az én időmben, és ezt tapasztalni most is, hogy egyes közszereplők felkarolják ezeket a híreket, és igyekeznek hivatalossá tenni. Az MSZP most van 10 év óta először ellenzékben, akkor Botka László és

Ujhelyi István

volt helyi szinten a szocialisták két vezető politikusa, most ismét hasonló a felállás. A kampányfőnök pedig akkor is, most is

Ron Werber

volt, ez beszédes hasonlóság” – mondta el portálunknak Bartha László. Az egykori polgármester szerint amit akkor kipróbáltak, és működött, most újra beveti az MSZP.

Botka utcai visszhangjai

bartha_laszlo01_gs

„Ezt az én időmben a népfront keretében művelték: az aktivistáknak megmondták feketén-fehéren, hogy mindenki a saját környezetében, a közösségében, boltban, utazás közben terjessze az igét. Természetesen közölték velük azokat a paneleket is, amiket mondani kell, az épp aktuális lejárató propagandaszövet. Ez a módszer rajzolódik ki most is. Miközben azt kommunikálják a szocialisták, hogy egy esetleges kormányváltás után ők a demokráciát hozzák vissza, a békét, ilyen eszközökkel élnek, egy karakterromboló, igazi ütős kampányra készülnek, aminek ez a sunyi, suttogó propaganda ez egyik fontos eleme. A színfalak mögött folyik az aknamunka, a pódiumon pedig arról beszélnek, hogy a csúnya, gonosz, antidemokratikus kormánytól fogják megmenteni az embereket” – tette hozzá, majd elmesélte, hogy ő személyesen a konditeremben tapasztalta ezt a fajta karakterrombolást. „Szinte habzó szájjal szidta a kormányt egy férfi, egyedül én szálltam vele vitába, de a bortékánkban dolgozó édesanyám is arról beszélt, hogy van egy rendszeresen visszajáró hölgy, aki semmi másról nem beszél, csak az MSZP által hangoztatott jelszavakról. Ezenkívül ugyanerről mesélt egy ismerősöm: a lakása melletti kisboltba jár be egy idősebb néni, aki napról napra kizárólag a szocialista kampányszöveget ismételgeti. Itt helyben egyfajta botkai propagandának a visszhangjaival találkozhatunk egyre több helyen, érdemes ezt komolyan venniük a Fidesz-KDNP-s politikusoknak, mert hatékony hangulatkeltésről van szó” – fűzte hozzá Bartha László.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.