A magyar vasút történetének elmúlt évtizedeiben barangolhatnak az érdeklődők a szegedi Fekete Ház új időszaki kiállításán. A tárlaton különböző vasutas relikviákat, régi menetrendeket, plakátokat, maketteket mutatnak be. A kiállítással kettős évforduló előtt tisztelegnek a szervezők.
Az érdeklődők megnézhetik, hogyan mutatott belülről egy forgalmi iroda és milyen módszerrel, eszközökkel irányították az állomások mindennapi működését. A gyermekeket és a gyermeklelkű felnőtteket vasúti terepasztal várja. Az asztalt működés közben fedezhetik fel, miközben további miniatűr mozdonyokkal és vagonokkal ismerkedhetnek meg. A MÁV szegedi üzletvezetőségének 125., valamint a Vasúttörténeti Alapítvány 20. születésnapjára rendezték meg e tárlatot, amit július 21-ig hétfő kivételével minden nap megtekinthetnek a látogatók. „Azt szokták mondani, hogy a művészetekben, a kultúrában a nő örök téma. A társadalomban úgy tűnik, hogy a vasút az, hiszen itt sem először emlékezünk meg a mozdonyok, vonatok világáról, legutóbbi kiállításunkat is közel húszezren tekintették meg” – hangzott el a megnyitón, ahol
Fehér Péter
, a szegedi MÁV területi igazgatóságának központvezetője mesélt Magyarország legnagyobb igazgatósági területéről. „Szegedre 1887. október 16-án került Szabadkáról a MÁV üzletvezetőség
Baross Gábor
miniszter rendelkezésére, Szeged polgármesterének lobbitevékenysége nyomán. A mostani Zsótér-palotában lett 40 helyiség kibérelve a hivatal számára.
Pfaff Ferenc
tervei nyomán 1893-ban kezdték építeni a mostani MÁV-székházat a Tisza Lajos körút és a Kossuth Lajos sugárút sarkára. Érdekesség, hogy eredetileg kétemeletesnek épült a palota, a harmadik emeletet a második világháború alatt húzták fel olyan építészeti bravúrral, hogy a tetőszerkezet megbontása nélkül létesült az új szint. A kezdeti vonalhálózat 1027 kilométer volt, ma ez 1650 kilométer. Szegedet későn, 1974-ben érte el a villamosítás, addig dízelmozdonyok üzemeltek. A Szeged és Budapest távolságot a dízelek egyébként a 60-as években 2 óra 9 perc alatt tették meg, a mostani intercity vonatok 2 óra 23 perc alatt teszik meg ezt a távot” – mesélt több érdekességet a helyi vasúthálózat törtelméből a szakember.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.