Márciusban teljesen megújult Kalocsa Város Önkormányzatának weboldala, a Kalocsa.hu. Azonban e városi portál nem pusztán egy arculatváltáson esett át, folyamatosan frissülő hírmodullal, programajánló blokkal, médiatárral, a városi cégeket és intézményeket integráló aloldalakkal gazdagodott, és rövidesen a város webshopja is megtalálható lesz a portálba építve.
A kalocsai városvezetés felfogta, hogy a járások megjelenésével a lecsökkentett önkormányzati feladatok végre a városuk igazi menedzselésére ad lehetőséget. Bár eddig sem tétlenkedtek, de most egy igazán részletgazdag weboldallal próbálják növelni a városuk turizmusát, iparát és elismertségét - írja REGON-partnerünk, a
. Az új városfejlesztési koncepciójában már megfogalmazta Kalocsa város vezetése, hogy a település egyik legfontosabb kitörési pontja a turizmusfejlesztésben rejlik. Ezen új portál is e koncepció mentén alakult át, született újjá. A már a címoldalon beköszönő panorámaképek, a városról szóló videók, a városnéző funkciók mind-mind abban segítenek, hogy az oldalra látogatók számára egy virtuális sétával igényt keltsen a város a valódira. Ez a portál Kalocsa, a gyönyörű és folyamatosan fejlődő érseki város arca a világ felé Grönlandtól Új-Zélandig, Szabadkától Kassáig, Debrecentől Zalaegerszegig. Épp ezért nagyon nem mindegy milyen szolgáltatásokkal elégíti ki az érdeklődők igényeit. A honlap megújítása során az ötletgazdák és a fejlesztők felszámolták a régi oldalon még megtalálható felesleges vagy elavult részeket, és igyekeztek új stratégiával és szellemiséggel értékteremtő, kiemelkedő minőségű oldalt létrehozni, ami a mai online kultúrát erősíti, a felhasználók számára pedig értelemszerű, könnyedén, nyűglődés mentesen használható. Ahogy az a weboldalt nézve is gyorsan kiderül, nem feledkeztek meg a kalocsaiakról és a környékbeliekről sem. A menürendszer, vagyis a Városunk, Önkormányzat, Gazdaság, Turizmus, Szabadidő, Hasznos menüpontok segítségével igyekeztek az eddiginél rugalmasabban elérhetőbbé tenni az ügyintézéshez, ügykezelésekhez fontos adatokat, nyomtatványokat. S ezzel még nincs vége, hiszen rövidesen újabb komoly fejlesztésekkel kívánják üdvözölniportáluk látogatóit.
Hat fő menüpont - Városunk, Önkormányzat, Gazdaság, Turizmus, Szabadidő, Hasznos – jött létre, melyeken keresztül menüpontonként további 42 almenüt alakítottak ki, ám így is két kattintással minden elérhető. A kalocsa.hu címlapján, ezentúl, képes hírek várják a böngészőket, melyekbe belekattintva utat mutatnak a szerkesztők, merre érdemes tovakattintani, ha hírüket szeretné valaki megnézni híradós riportban, meghallgatni rádiós beszélgetős műsorban vagy elolvasni frappánsan megírt online tudósítás formájában.
A hírmodullal azonban nem csak a helyiek könnyebb és hitelesebb tájékozódását kívánják segíteni. Médiatárukkal a média képviselőinekúgy kívánnak segítséget nyújtani, hogy egy sajtós regisztrációt követően elérhetővé teszik azokat a nélkülözhetetlen anyagokat, melyek segítségével teljes értékű cikkek születhetnek.A hírblokknak kiemelt szerepet szánnak, ugyanis ezáltal nap mint nap tájékoztatni fogjáka önkormányzati munka legfontosabb lépéseiről, a fejlesztések aktuális állásáról, de akár a hóhelyzetről, illetve az ahhoz kapcsolatos teendőkről is városuk lakóit, portáluk olvasóit. A sajtótájékoztatón elhangzottak szerint érdemes lesz folyamatosan frissülő programajánló rovatukkal is számolni, hiszen a város összes intézményének aktuális rendezvényéről beszámolnak majd. Ez minden. Azaz ez minden, amivel most indul a Kalocsa.hu, a háttérben azonban már további fejlesztéseken dolgoznak. Hamarosan jelentkeznek azokkal a már csak utolsó simításokra váró aloldalakkal például, melyeknek köszönhetően ebbe a honlapba integrálva indulhat útra a látogató ügyintéző vagy ismerkedő körútra a városi cégek és intézmények között, ugyanis mindannyiuknak komplett bemutatkozó oldaluk lesz, ahol az aktuális híreiket is rendre megjelentetik majd.
Említést kell még tennünk arról a webshopról is, amivel a városi portálok versenyében egyedülállót alkot Kalocsa, de ehhez még egy kis türelmet kérnek, mert mint mondják: szeretnénk tényleg egyedivé és gördülékenyen működővé tenni, ami még időt követel. Mindaddig azonban, amíg mindez elindul érdemes lesz a Kalocsa.hu facebook oldalára figyelni és kattintani, mert nem csak az új oldallal, a közösségi felületeken történő megjelenésekkel is nyit Kalocsa a világ felé. Elsőként egy olyan nyereményjátékkal, melynek főnyereményei világhírre tettek szert. Akik a facebookon lájkolják a Kalocsa.hu oldalt, többi közt olyan porcelánserleget nyerhetnek, amilyet a McLaren pilótái kaptak Kalocsa városvezetésétől. De érdemes lesz nyomni egy Tetszik gombot a
Hrivnák Tünde
divattervező által létrehozott ByMeSpicy kollekció bolerójáért is, hisz ilyet kapott
Jenson Button
és
Lewis Hamilton
barátnője is a 2011-es, a Hungaroringen rendezett futamon. Emellett a kalocsai mintás overállba a világhírig repülő
Nádas Tamással
való sétarepülésért, az angol hercegi párnak küldött ókalocsai mintás teáskészletért, és persze az MVM Paksi Atomerőmű Zrt. által felajánlott főnyereményért, a négycsillagos paksi Erzsébet szálló wellnesshétvégéért is érdemes lájkolni a Kalocsa.hu facebook oldalát. A weboldal fejlesztését a www.bacsmegye.hu kiadásáért is felelős MAKROLER Médiaügynökség Kft. végezte a Silicondreams Kft-vel közösen.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.