Zajlanak az előkészületek az önkormányzati járóbeteg-szakellátás állami átvételére. Az önkormányzatoknak már csak bő három hetük van arra, hogy eldöntsék, május elseje után is vállalják-e a járóbeteg-szakellátás működtetését.
Az egészségügyi államtitkárság a kormány honlapján felidézte, hogy az önkormányzati járóbeteg-szakellátási kötelezettség átadását előkészítő törvény módosítása 2012. december 28-án lépett hatályba. Az érintett helyi önkormányzatoknak – döntésük szerint – fel kell készülniük járóbeteg-szakellátási kötelezettségük átadására. Február 15-ig kell nyilatkozniuk arról, hogy e feladatok ellátását továbbra is folytatni kívánják-e. Ahol ezt az érintett önkormányzat a továbbiakban nem vállalja, a feladatot 2013 májusától már állami irányítás mellett látják el az intézmények. A követendő eljárásrendről az egészségügyi államtitkárság részletes tájékoztatót készített a települési önkormányzatok számára. A kormány honlapján is megtalálható -
Szócska Miklós
egészségügyi államtitkár által aláírt - tájékoztató "a járóbeteg-szakellátás folyamatos és zavartalan biztosítása érdekében" az érintett helyi önkormányzatok közreműködését kéri a járóbeteg-szakellátás állami átvételének előkészítésében. A múlt év elején a megyei önkormányzatok és a főváros fenntartásában álló intézmények, majd május elsejével az összes fekvőbeteg-ellátó intézmény állami fenntartásba került. Az egészségügyi ágazatvezetés korábban azt tervezte, hogy a járóbeteg-szakellátó intézményeket 2013. január elsejével vennék át. Tavaly decemberben a parlament egészségügyi bizottsága a legutóbbi egészségügyi salátatörvényhez benyújtott módosító indítványában a szakrendelők május elsejei átvételének előkészítő szabályozására tett javaslatot.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.