Újra megteltek az üzletek, megkezdődött az ajándék-visszacserélési roham. Nem működik, nem tetszik, már van – zömmel ezeket a válaszokat kaptuk azoktól, akiket a karácsonyt követő első munkanapon megkérdeztünk az egyik szegedi bevásárlóközpontban.
Alig lehetett szabad parkolóhelyet találni az ÁRKÁD-ban, délelőtt és kora délután egyaránt szatyrokkal, dobozokkal felpakolt emberekkel találkoztunk. Sokan a karácsonyra kapott ajándékaikat igyekeztek számukra hasznosabbra vagy megfelelőbbre cserélni, de akadtak olyanok is, akiket a leárazások vonzottak a bevásárlóközpontba. „Olyan rádiót vettünk a gyermekünknek, ami nem működött, így vissza kellett cserélnünk. Ebből a típusból mindegyik rossz volt, egy szó kicserélték” – magyarázta egy egyik család, akivel az ÁRKÁD-ban találkoztunk. Remélik, hogy gyermekük is hamar megbékél, mert a hibás ajándék nagyon elszomorította. A jogszabály szerint a hibás terméket – amennyiben a vásárló a cseréhez ragaszkodik – a vásárlástól számított három munkanapon belül vissza kell vinni az adott üzletbe. Ez azonban csak a tartós fogyasztási cikkekre vonatkozik. A Magyar Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) csütörtökön az MTI-vel közölte, a kereskedőket semmiféle jogszabály nem kötelezi az ajándékba kapott áru kicserélésére, ám mégis megteszik azt. Az OKSZ szerint ennek az az oka, hogy így abban bíznak, visszatér hozzájuk a vevő, így sok üzlet eleve fel is ajánlja, hogy kicseréli a nem tetsző ajándékot.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.