Közélet

Polner: Nem jár elbocsátásokkal a Szegedi Járási Hivatal kialakítása

Polner: Nem jár elbocsátásokkal a Szegedi Járási Hivatal kialakítása

2012. október 27., szombat
Polner: Nem jár elbocsátásokkal a Szegedi Járási Hivatal kialakítása

Az okmányiroda épületébe költözne a Szegedi Járási Hivatal, mely januárban 187 fővel kezdi meg munkáját. Az ingó- és ingatlanvagyonról, valamint a dolgozók átvételéről többször tárgyaltak a felek, a városi közgyűlés kedden dönthet a témában.

A hét járásközpont kialakítása kapcsán zajló tárgyalások jó ütemben haladnak

Polner Eörs

szerint. A Csongrád Megyei Kormányhivatal főigazgatója közölte, Hódmezővásárhelyen és Makón már csak a képviselő-testületek döntésére várnak, ami Csongrádon már megszületett, Mórahalmon és Kisteleken már meg is történt a szerződések aláírása, Szegeden pedig október 30-ára rendkívüli közgyűlést hívtak össze a témában. „A jogszabály azt mondja, hogy a feladat ellátásához szükséges ingó- és ingatlanvagyon átmegy a feladatot ellátó szerv ingyenes használatába, illetve a feladat ellátásához szükséges dolgozói létszám is” – tájékoztatott Polner. Hozzátette, a Szegedi Járási Hivatal 187 fővel kezdi meg munkáját, közülük 138-an fognak Szegeden dolgozni, a többiek a járáshoz tartozó településeken. „Elbocsátások semmiképpen nem lesznek, hiszen a feladatellátáshoz szükséges mennyiséget átvesszük. Akiket felajánlott a város, és a képesítései feltételeknek megfelelnek, mindenkit átveszünk” – hangsúlyozta a főigazgató.

Az okmányiroda épületében működne az új hivatal

A jelenleg jegyzői feladat- és hatáskörbe tartozó igazgatási területek közül az okmányirodai ügyintézés, a gyermekvédelmi, gyámügyi hatósági ügyintézés kerül át a járásokhoz, míg az anyakönyvi ügyek az önkormányzatnál maradnak. Az egyes feladatkörök járásokhoz kerülése is indokolja, hogy a járási központokat igyekeztek mindenütt a meglévő okmányirodáknak helyet adó épületben kialakítani. Így – amennyiben megállapodnak a felek – a Huszár utca 1. szám alatti okmányiroda lehet a Szegedi Járási Hivatal központja. „Nagyon pozitívan állt a tárgyalásokhoz a város vezetése, Mózes Ervin címzetes főjegyző és Botka László polgármester egyaránt, ők ajánlották fel a Huszár utcai nagyon jól felszerelt épületet” – hangsúlyozta Polner Eörs. Az épület azonban nem csak az okmányirodának ad helyet, a jövőben is önkormányzati feladatot ellátó szociális- és adóiroda is a Huszár utcában található. Egyiket Újszegedre, egy a kormányhivatal tulajdonában álló, szintén jól felszerelt, eredetileg is irodaháznak épített ingatlanba költöztetnék. Polner megjegyezte, a jogszabály nem írja elő, hogy csereingatlant kell biztosítani, de felajánlották a városnak, hogy a Bal fasoron lévő megyei egészségbiztosítási pénztár épületébe költöztessék az önkormányzati irodákat. Az okmányiroda épületében továbbra is ingyenes városi használatban maradna az úgynevezett „választási pince”, ahol több folyókilométernyi választási anyag található, továbbá az anyakönyvi ügyintézés is maradna, s az önkormányzati tulajdonú RITEK Zrt. is. „Nem kérjük, hogy január elsejével megtörténjenek a költözések, hanem folyamatosan, ütemezetten zajlanának, a cél, hogy a közszolgáltatás ne szenvedjen csorbát” – mondta el portálunknak a kormányhivatal főigazgatója hozzátéve, e tekintetben is körvonalazódik a megállapodás a város és a kormányhivatal között. A kinevezésekkel kapcsolatban közölte, a járási hivatal vezetőjét a közigazgatási és igazságügyi miniszter nevezi ki a kormánymegbízott javaslatára. a munkáltatói és fegyelmi jogkört is a miniszter gyakorolja.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.