Csaknem kétéves fennállása óta az idei halfesztivál volt a hatodik olyan tömegrendezvény, amelyen a Csongrád Megyei Kormányhivatal is képviseltette magát. A Paprikafesztivál, a toros fesztivál, több megyei falunap és a Szegedi Ifjúsági Napok után ezúttal másodszor jelent meg munkatársaival a hivatal a Dél-Alföld egyik legnagyobb gasztronómiai ünnepén. A szervezet szinte összes szakigazgatási szerve képviseltette magát - igaz, ezúttal nem, mint hatóság voltak jelen: az immár hagyományos halászléfőző versenyre neveztek.
Az újszegedi Partfürdőn megrendezett sátras halfesztiválon a Csongrád Megyei Kormányhivatal a legnagyobb felületen és legnagyobb létszámban képviselte magát: 16 csapattal erősítette a halléfőzők mezőnyét. A szervezet által belakott „ideiglenes kormánynegyed” munkatársait ezúttal nem a jogszabályok értelmezése vagy a hatósági intézkedések foglalkoztatták, sokkal inkább az, hogy milyen halból, milyen ízesítéssel készíthető el a legfinomabb halászlé. A 10-35 fős csapatok azon igyekeztek, hogy a kollégákat és a velük érkező családtagokat vendégül lássák, de bárkit szívesen kínáltak, aki a fesztivál látogatói közül odatévedt hozzájuk: így csaknem 1500 fő evett kormányhivatali hallét. Vendég azonban ennél is több fordult meg a sátrak között, sőt magas rangúból sem volt hiány: egyenruhás tisztek társaságában érkezett meg
Hende Csaba
honvédelmi miniszter a Csongrád Megyei Kormányhivatal sátrához, ahol
B. Nagy László
kormánymegbízott és
Polner Eörs
főigazgató köszöntötte - tájékoztatta a SZEGEDma.hu-t a kormányhivatal.
Közölték: Hende Csaba az ebédjét a kormánymegbízott invitálására a Csongrád Megyei Kormányhivatal sátrában költötte el, hozzájuk csatlakozott
Lengyel Györgyi
, az Emberi Erőforrások Minisztériuma közigazgatási államtitkára. A vendégül látottak közt még
Boross Gábor
,
Boross Péter
egykori miniszterelnök fia is megfordult; őt a kormányhivatali hallé győzte meg végérvényesen arról, hogy a bajai és a szegedi halászlé közötti versenyt egyértelműen a szegedi nyeri. „A halászlében több fajta halat szolgáltunk fel, mellé kukoricalisztbe forgatott, bográcsban sült kárászt tálaltunk” – mondta
Farkas Gábor
, a Csongrád Megyei Kormányhivatal munkatársa, aki egy napra vállalta a séf szerepet. B. Nagy László a protokolláris kötelezettségeket követően végigjárta a hivatal minden csapatát: mindenütt megkóstolta az ottani ízeket, beszélgetett a munkatársakkal és családtagjaikkal. A kormánymegbízott elmondta a SZEGEDma.hu-nak: a visszajelzések azt mutatják, hogy a Csongrád Megyei Kormányhivatal ügykezelésében egyre inkább megtapasztalható az a szemléletváltás, amely a közigazgatás átalakításának lényege, és az ebben megfogalmazott ügyfélközpontú, emberarcú eljárás elsősorban az ott dolgozók érdeme. Azért látogatta végig a munkatársakat, hogy ezt megköszönje, de hozzátette: a munkának még mindig csak az elején vagyunk. „Azzal, hogy a kormányhivatal jelen van az olyan rendezvényeken, amelyen sok ezren fordulnak meg, az a cél, hogy az emberekhez a lehető legközelebb vigyük az ügyintézést. Az ügyfélközpontúság azonban nem csak ebben mutatkozik meg. A valódi, eleven és nem utolsósorban igazi cél, az emberek tényleg érezhessék, a hivatal van értük és nem fordítva” – hangsúlyozta a kormánymegbízott. „Mindezt egy emberközeli, és hiteles szolgálat jellemezheti leginkább" – ezt már
Kothencz János
, a társadalmi kapcsolatokért felelős kormány megbízotti tanácsadó tette hozzá. A kormányhivatal emberközelsége abban mérhető leginkább, hogy a segítséget kérő vagy arra szoruló állampolgárok milyen elégedettséggel élik meg a hivatallal való kapcsolatba kerülést. Ez a nap is jól példázza, mennyire egyszerű és emberi mindaz a szándék, ahogyan a hivatal minden munkatársa megélni igyekszik ezt a szolgálatot. Kothencz János azt is előre jelezte, hogy kormánymegbízott elképzelése szerint a jövőben a hivatali szakigazgatási szervek a megye több pontján, számtalan programon keresztül fogják majd a maguk tevékenységi profiljain keresztül tájékoztatni és segíteni az állampolgárokat. „Így például a Munkaügyi Központ munkatársainak segítségével abban szeretnénk aktív segítséget nyújtani, hogy minél több megyei munkavállaló találjon a képzettségének megfelelő, a megélhetést biztosító munkát. Ennek érdekében a legtöbb munkavállalót foglalkoztatni képes megyei kis- és középvállalkozókat is felkeresünk. Rendszeres egészségnapokat fogunk rendezni a megyében, melyben kulcsszerep jut a kormányhivatal Népegészségügyi Szakigazgatási Szervének, de ugyanígy felelősséget érez a kormányhivatal a felnövekvő generációkért is: a Szuperbringa akciót - amely a gyermekek közlekedésbiztonságát van hivatva erősíteni -, az ősszel minél több általános iskolába szeretné eljuttatni a Közlekedési Felügyelet, de ha a gyermekvédelmi jelzőrendszer alacsony társadalmi fokára gondolunk, máris kivehető, hogy mekkora szükség van a Szociális és Gyámhivatal hathatós közreműködésére. Ebben mutatkozik meg a kormányhivatal társadalmi felelősségvállalása” – mondta el portálunknak a tanácsadó. Majd hozzátette: „Ez a munka most kezdődik, és sokáig tart majd, de ebben szemmel láthatóan jól tudnak majd együttműködni a kollégák és a hivatalvezetés. Az embereknek érezniük kell a törődést, ami nem csak a hivatali ügyintézés szintjén fontos. Ezzel kapcsolatban had meséljek el egy kedves történetet, ami épp a mai napon esett meg: volt egy idős járókelő házaspár is vendégünk, akik sült halat szerettek volna vásárolni, de sehogy sem jutottak hozzá, mert nagy sorok álltak a standoknál. Kissé bátortalanul és elfáradva közelítettek a kormányhivatali sátorhoz, ahol éppen Farkas Gábor, a kormányhivatal biztonsági vezetője sütötte a halat. Amikor kiderült az idős házaspár kérése, a hivatali munkatársak telepakolták edénykéiket hallal. Ez is egyfajta emberközelség” – összegezte véleményét Kothencz.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.