Megszűnnek a megállókban a hosszas várakozások, hétfőtől ismét sűrűbben közlekednek a buszok, trolik és villamosok. Az iskolakezdéssel azonban az utasforgalom is jelentősen nő, a reggeli csúcsban zsúfoltságra kell számítani, illetve hosszabb menetidőre.
„Szeged helyi autóbusz-közlekedésében a közép- és felsőfokú tanintézményeket kiszolgáló vonalakon növekszik jelentősen az utasszám, például a 20-ason és 72-esen, de egyes, összevont oktatási intézménnyel rendelkező településrészek között a reggeli időszakban szintén nagyobb forgalom lesz tapasztalható” – tájékoztatott
Káity Károly
. A Tisza Volán Zrt. forgalomfejlesztési és koordinációs igazgatója közölte, a diáklétszám 20-30%-kal növeli a társaság utasforgalmát. Megtudtuk, oly módon is készülnek a tanévkezdésre, hogy több csuklós buszt közlekedtetnek, így szeretnék csökkenteni a tumultust a reggeli és délutáni csúcsidőben. „Társaságunk az önkormányzat által megrendelt rásegítő járatokat közlekedteti, ezenfelül rendkívüli, kivételes esetekben a rendelkezésre álló szabad csuklós kapacitás átvezénylésével tudjuk a zsúfoltságot csökkenteni” – hangsúlyozta Káity. „Az egyetemisták miatt a helyközi és távolsági közlekedésben a csütörtöki és pénteki, illetve vasárnapi és hétfői napokon lesz érezhető az utasok számának növekedése, míg a helyi járatok tekintetében az egyetemi létesítményeket kiszolgáló útvonalakon” – jegyezte meg. Hasonlóan készül a tanévkezdésre a Szegedi Közlekedési Kft. is. „A szeptembertől érvényes menetrendhez tartozik egy járműszükséglet is, amit úgy határoztunk meg, hogy ahol csak lehet, nagy befogadóképességű villamosokat és trolibuszokat közlekedtetünk. A trolik esetében a korábbi gyakorlatnak megfelelően a 8-as, 9-es és 19-es vonalon fognak a csuklós járművek közlekedni, a villamosoknál pedig a 2-es vonalat vagy két kocsis Tatra szerelvénnyel vagy a PESA-kal szolgáljuk ki. A 2-es esetében minden járatnál biztosítani szeretné az SZKT a nagy befogadóképességű szerelvényt” – nyilatkozta portálunknak
Dénes Balázs
. A cég forgalmi osztályvezetője megjegyezte, vonalfüggő, hogy mennyivel növelik a járatszámot, ott ahol a legnagyobb sűrítést hajtják végre, 1-3 többletjármű fog közlekedni az iskolakezdéstől. Újdonságról is beszámolt Dénes Balázs, a 4-es járaton is több két kocsis Tatrát fognak üzembe állítani a reggeli és délutáni csúcsforgalomban. „Korábban Szeged legforgalmasabb tömegközlekedési útvonala az 1-es villamos volt. Ennek szerepét ugyan átvette a 2-es, de a két vonal közösen továbbra is a várhatóan munkanapokon több mint 30 ezer felszálló embert fog elszállítani a belvárosba” – felelte az osztályvezető arra a kérdésünkre, hogy mennyivel nő az utasok száma.
A menetidő is növekedni fog a nyári és a hétvégi időszakhoz képest. Az SZKT munkatársa közölte, egy iskolai tanítási napon vonaltól, illetve útszakasztól függően 10-15%-kal is hosszabb lehet a menetidő, természetesen elsősorban csúcsidőben, de a belvárosban napközben is jelentős utasforgalmat bonyolítanak le a járművek. Bár hétfőtől már nem kell esetenként fél órát várni egy-egy buszra vagy trolira a járatsűrítések révén, illetve újra több alacsonypadlós járműt közlekedtetnek a társaságok, de azzal számolnia kell az útra kelőknek, hogy sokan autóval viszik el gyermeküket iskolába, óvodába, ami lassítja a forgalmat. A 2-esnél továbbra is gondot okoz, hogy nincsenek összehangolva a lámpák, így a villamos sok esetben perceket kénytelen állni, ami szintén hosszabb menetidőt eredményez. Ezzel kapcsolatban Dénes Balázs elmondta, folyamatosan jelzik ezt a hónapok óta fennálló problémát a városháza és a kivitelező felé egyaránt. „A rókusi körforgalomnál egy új jelzőlámpaprogram működik, ami lehetőség szerint előnyben részesíti a 2-est. A Rókusi körúton is lámpaprogram-váltás válható” – tudtuk meg a szakembertől. A Vásárhelyi Pál utcában zajló munkálatok miatt a 90-es járatok Rókus felé terelőútvonalon közlekednek, várhatóan december végéig, de szerencsére most úgy kezdődik a tanév, hogy másutt nincs útépítés vagy átalakítás.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.