Közélet

Sokat fesztiváloznak, de keveset költenek a magyarok

Sokat fesztiváloznak, de keveset költenek a magyarok

2012. augusztus 1., szerda
Sokat fesztiváloznak, de keveset költenek a magyarok

Sokat fesztiváloznak, de keveset költenek a magyarok, ez derül ki többek között a fesztiválozási szokásokat vizsgáló Szallas.hu internetes portál felméréséből.

Az emberek kétharmada látogat fesztiválokat, belépőjegyekre azonban keveset költenek: a megkérdezettek 55 százaléka legfeljebb 5000 forintot költ el ilyen célra egy évben, és további 25 százalék is csupán 5000 forinttal toldja meg ezt a keretet. A felmérés szerint a könnyűzenei programok a legnépszerűbbek a fesztiválok között, a 18-49 éves internetezők 41 százaléka látogat hasonló rendezvényeket. Elsősorban a 18-29 év közötti korosztályra és a felsőfokú végzettséggel rendelkezőkre jellemző ez a típusú szórakozás. Szintén népszerűek a megkérdezettek körében a gasztronómiai és a kézműves fesztiválok. Az emberek harmada viszont nem látogatja ezeket az eseményeket, elsősorban az alacsonyabb iskolai végzettséggel rendelkezők, illetve a falusi lakosság marad távol fesztiváloktól. Érdekesség, hogy a felmérés szerint a nők szívesebben járnak el a könnyűzenei, gasztronómiai, művészeti és kézműves programokra, a férfiak kizárólag az olyan egyéb eseményeken vannak többségben, mint például egy veteránautós találkozó, vagy a lovas rendezvények. A fesztiválokat látogatók fele egy évben csupán egy-két napot tölt el ilyen típusú rendezvényeken, harmaduk pedig megelégszik három-öt nappal. Jellemzően szállásra sem költenek sokat, a nem lakóhelyen zajló rendezvények esetében az igénybe vett szálláshelyek között kedvezőbb árú kategóriák, a kempingek, az apartmanok és a panziók a népszerűbbek. A fesztiválozási szokásokat vizsgáló adatok a Szallas.hu június elején végzett online kérdőíves kutatásából származnak. Az 549 fő részvételével lebonyolított kutatás a 18-49 éves, heti rendszerességgel internetezőkre nem, kor, iskola és településtípus tekintetében reprezentatív.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.