A MÁV szerint a gyorshajtás és a telefonálás a leggyakoribb okai annak, amikor autó és vonat ütközik. A lap által megkérdezett szakértő szerint hozzájárulhatna a balesetek csökkenéséhez, ha átláthatóbbak lennének a vasúti átjárók, s a lámpajelzések minden napszakban jól láthatóak lennének - írja a Népszava.
Pausz Ferenc
közlekedésbiztonsági szakértő a lap hétfői számában elmondta: a közúti vasútbalesetek éves szinten százas nagyságrendű száma nem számít kirívónak. A szakértő szerint mindettől függetlenül felül kell vizsgálni, hogy valóban elég biztonságosak-e a vasúti biztonsági berendezések és az átjárók. Az országban mintegy 3-5 ezer vasúti átjáró van, közülük sokat vagy csupán stoptábla, vagy fénysorompó jelez. A legjobb megoldás az lenne, ha minden átjáróban lenne teljes vagy legalább félsorompó, ám ennek megvalósítása elég drága. De ügyelni kell arra is, hogy az átkelők kellően beláthatók legyenek, a lámpajelzések pedig minden napszakban jól láthatók, még akkor is, ha erősen rájuk süt a nap. Magyarországon a járművezetők átlagosan 27 kilométerenként haladnak át vasúti átjárón, s évente 40 súlyos baleset történik, közülük 20 halállal végződik. E balesetek csaknem 100 százalékát a gépkocsivezetők figyelmetlensége, agresszivitása okozza a MÁV Zrt. véleménye szerint. A vasúttársaság a legtöbb tragédiát az autósok figyelmetlenségének számlájára írja, gyorshajtással, vezetés közbeni telefonálással magyarázza a balesetek okait, mondván, ezek elterelik a vezető figyelmét a vasúti átjáró tilos jelzéséről - írja a lap. A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) – némi ingadozással – évente száz körülire becsüli a vasúti balesetekben elhunytak számát, de 2007 óta rendre nagyobb ez a szám, ahelyett, hogy csökkenne. Ugyanakkor a megsérült ember kevesebb. A "legfeketébb" esztendő 1990 volt, akkor 570-en sérültek meg, 160-an pedig meg is haltak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.