Közélet

Tovább nőtt áprilisban a digitálistelevízió-előfizetések száma

Tovább nőtt áprilisban a digitálistelevízió-előfizetések száma

2012. június 17., vasárnap
Tovább nőtt áprilisban a digitálistelevízió-előfizetések száma

Magyarországon a digitálistelevízió-előfizetések száma áprilisban tovább nőtt, 1,723 millióra emelkedett Magyarországon - Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kedden az MTI-vel.

Az idén márciusban 1,707 millió volt a digitális előfizetők száma, míg februárban 1,688 millió. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kedden közzétett gyorsjelentése szerint április végén összesen 2,851 millió tv-előfizetést tartottak nyilván a jelentésben szereplő szolgáltatóknál. Ezek a Magyar Telekom Nyrt., az Invitel Zrt., a UPC Magyarország Kft., a DIGI Kft., a PR-TELEKOM Zrt., a Tarr Kft., a ViDaNet Zrt., a PARISAT Kft., a RubiCom Zrt., a Hello HD Kft., a UPC DTH S.á.r.l., valamint az Antenna Hungária Zrt. Áprilisban ezen szolgáltatók előfizetőinek 60,4 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat az egy hónappal korábbi 60 százalékhoz képest. A digitális előfizetéseken belül áprilisban 726 ezerről 737 ezerre nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma. A műholdas szolgáltatást 926 ezren vették igénybe, a MinDig TV Extra szolgáltatásnak pedig 60 ezer előfizetője volt a hónap végén. A jelentésben szereplő szolgáltatók adatai szerint, 25,5 százalékról 25,8 százalékra nőtt a digitális kábeltévére vagy IPTV-re előfizetők aránya. A vezeték nélküli előfizetések részesedése áprilisban 34,6 százalékon állt. Az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya folyamatosan csökken, ez az érték egy hónappal korábban 40 százalék, most 39,6 százalék volt. Áprilsiban a teljes becsült piacra vonatkozóan és valamennyi technológiát figyelembe véve a UPC a piacvezető, részesedése 25,7 százalék, a második a DIGI 23,1 százalékkal, a harmadik a Magyar Telekom 22,7 százalékkal. A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások - kábeltelevízió és IPTV - piacán az összes előfizetések közel 83 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma áprilisban 1,865 millió volt, ezen belül az analóg előfizetések száma az előző hónaphoz képest 1,138 millióról 1,128 millióra csökkent. A vezetékes szolgáltatásoknál a piacvezető UPC részesedése 26,9 százalék volt, második helyen a Magyar Telekom áll 20 százalékkal, ezt követi a több száz - a gyorsjelentésben nem szereplő - kisebb szolgáltató együttes részesedése 16,8 százalékkal, míg negyedik a sorban a DIGI, 16,1 százalékkal. A vezeték nélküli szolgáltatásoknál - amelyeket a gyorsjelentés teljes körűen lefed - a piacvezető DIGI részesedése 39,1 százalék, majd a Magyar Telekom következik 28,9 százalékkal, a harmadik hely a UPC-é, részesedése 23 százalék. A gyorsjelentés 12 magyarországi műsorterjesztő önkéntes adatszolgáltatásán alapul, amelyek az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 88 százalékát fedi le. A megközelítőleg 4 millió magyarországi háztartásban több mint 3,2 millió előfizetéses televíziós szolgáltatást vesznek igénybe. A fennmaradó közel 800 ezer háztartásban a tető- vagy szobaantennával szabadon fogható analóg és digitális földfelszíni sugárzású műsorokat vagy ingyenesen elérhető műholdas adásokat néznek - olvasható az NMHH közleményében.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.