Felszabadítaná a Jobbik az önkormányzat privát parkolóit + FOTÓK



A Jobbik egyéni indítványban kezdeményezi: a szegedi belváros egyre rosszabb parkolási helyzetén úgy enyhítsenek, hogy szabadítsák fel az önkormányzati parkolóhelyeket a Feketesas és a Kiss Ernő utcában. Csütörtöki ülésén a városüzemeltetési bizottság nem támogatta a javaslatot, ahogy a jegyző sem.
A párt önkormányzati képviselőjének,
Keresztúri Farkas Csabának
egyéni indítványával kapcsolatban
Barta Sándor
, a városüzemeltetési bizottság jobbikos delegáltja fejtette ki álláspontját a Jobbik szegedi szákházában. Mint mondta, a belváros parkolási lehetőségei vészesen csökkenek, miközben a 2007-es városfejlesztési koncepció egyértelművé teszi, hogy az önkormányzatnak gondoskodnia kell a centrumba érkező autók elhelyezéséről, például a kiskörúton pakolózónák létrehozásával.
„Eljutottunk odáig, hogy ma a belvárosban lakók több parkolóbérletet váltanak, mint ahány hely van valójában. Ezért lenne példaértékű lépés, ha az önkormányzat önmagán mutatná meg, hogy hajlandó érdemben foglalkozni a problémával, és felszabadítja a Feketesas és a Kiss Ernő utcában a hivatal számára fenntartott és lefoglalt parkolókat. Ez lehetne az első lépések egyike a 2007-es koncepcióban megfogalmazott célok felé. A felszabadított parkolók helyett a város saját tulajdonában lévő Arany János utcai parkolóházat használhatnák az önkormányzat alkalmazottai, ami két sarokra van a városházától” – érvelt a Barta, elmondva, hogy sajnos a testületi ülésen sem a bizottság maga, sem pedig az ott megjelent címzetes főjegyző,
Mózes Ervin
nem támogatta az indítványt. „A tisztségviselő indoklásának gerince az volt, hogy a bíróság és a kormányhivatal előtt is lefoglalt parkolók vannak, kezdjék ott el a felszabadítást, egyébként is a dolgozók a parkolóhelyek egyharmadát használják csak, különben pedig ez az ügy polgármesteri hatáskör, aki kétkereszteződésnyi távolságon belül maga rendelkezhet a parkolóhelyek felszabadításáról, lefoglalásáról” – mondta el a jobbikos bizottsági tag. Kiemelte viszont, hogy az indítvány sorsától függetlenül kezdeményezni fogják a város teljes parkolási és rakodási rendszerének felülvizsgálatát. Utóbbira a politikus elmondása szerint többek közt azért is van szükség, mert számos helyen nem indokolt 0-tól 24 óráig fenntartani a rakodóhelyeket, miközben naponta csak egy-két órát használják azokat.
