Közélet

A tavalyihoz hasonló lehet a dinnyetermés

A tavalyihoz hasonló lehet a dinnyetermés

2012. június 18., hétfő
A tavalyihoz hasonló lehet a dinnyetermés

Az elmúlt napok viharos időjárása ellenére a tavalyihoz hasonló lehet a dinnyetermés mennyisége az idén - mondta Mártonffy Béla, a Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács (FruitVeB) elnöke az MTI érdeklődésére.

Az elnök közölte: az utóbbi napok viharai, konkrétan a jégverés a békési dinnyetermő terület szélét érintette, máshol jelentősebb károk nem keletkeztek. A jégverés miatt a magyar görögdinnye piaci megjelenése várhatóan egy hetet csúszik, így július eleje helyett, a jövő hónap második felében lesz majd kapható. Tavaly a promóció hatására - amelyet a Vidékfejlesztési Minisztérium (VM), a Dinnyeszövetség és a FruitVeB közösen indított a magyar görögdinnye fogyasztásának ösztönzésére -, nőtt a belföldi termelésű áru eladása. Tavaly 4.800 hektáron mintegy 178 ezer tonna dinnyét termeltek Magyarországon. Ennek a mennyiségnek mintegy 60 százalékát értékesítették felföldön. Ez 15-20 százalékos emelkedést jelentett az előző évhez képest. A növekedést a szakemberek a promóciós kampány sikereként értékelik. A kampányt az idén is folytatják a magyar dinnye belföldi értékesítésének ösztönzésére. A promócióra a múlt évihez hasonlóan 20-25 millió forintot költenek majd előreláthatólag. Az idén várhatóan mintegy 5.000 hektáron terem majd görögdinnye Magyarországon, 180-185 ezer tonna mennyiségben. Mártonffy Béla sikerként értékelte azt is, hogy a magyar dinnyeszezont időben sikerült programozottá tenni, azaz széthúzni és meghosszabbítani. Így az majd remélhetőleg nem ér össze a déli országok kínálatával a továbbiakban, valamint az idén már ennek köszönhetően szeptember közepéig, végéig lehet majd magyar dinnyét kapni belföldön. Az elnök szerint az ártól függően ebben az évben mintegy 10-12 milliárd forint árbevételre számíthatnak a magyar dinnyetermelők.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.