Az elmúlt 10 év legjobb gazdasági eredményét érte el a SZINT Szegedi Intézménytakarító Kft. Erről a csütörtöki közgyűlés előtti sajtótájékoztatón beszélt a városi cég ügyvezető igazgatója, Miklós Péter.
Az intézménytakarító vállalat vezetője kiemelte, hogy 30 milliós eredménnyel zárta a 2011-es évet vezetése alatt a cég, a vállalkozásból származó bevételét 15 százalékkal emelte. „A SZINT Kft.-t az önkormányzat belső ellenőrzési osztálya átfogó vizsgálat alá vonta és mindent rendben talált. A jelentős pozitív eredmény mellett a SZINT helyi civil szervezeteket is tudta támogatni, melynek összértéke a cég büdzséjének alig egy ezreléke 845 ezer forint. Sikerült támogatnunk többek között a Down-szindrómával élő gyermekek családjait segítő Szivárvány Szülő Alapítványt és a
Szalay István
volt polgármester és
Szondi Ildikó
önkormányzati képviselő vezette Szegedi Közéleti Kávéházi Esték Alapítványt is” – hangsúlyozta az ügyvezető, majd egy sajtónyilatkozatot osztott szét, amit alább változtatás nélkül teszünk közzé.
„A SZINT Szegedi Intézménytakarító Kft. fennállása óta a legnagyobb, több mint 30 millió forintos adózás utáni eredménnyel zárta a 2011. üzleti évet (az eredmény 2004-ben 410 ezer forint, 2008-ban 638 ezer forint volt, 2010-ben pedig nem érte el a 27 milliót). A társaság élére a közgyűlés által egy éve kinevezett ügyvezetőként az első lépések között a munkaidő és a munkarend, valamint az emberierőforrás-gazdálkodás hatékonyabbá tételéről intézkedtem. Ennek eredményeként 2011 májusa és decembere között több mint 10 millió forintot sikerült megtakarítani. A tavalyi évben vállalkozásból származó árbevételünk (64 millió 101 ezer forint) több mint 15 százalékkal haladta meg a 2010. évit (55 millió 682 ezer forint). Annak, hogy vállalkozási tevékenységünket ennél jobban nem bővíthettük, jogszabályi akadálya volt (a közbeszerzési törvény rendelkezései miatt a tavalyi évben költségvetésünk maximum 10 százalékát érhette el a „piacról” származó árbevétel). Tavaly versenyképességünk megőrzésére is odafigyeltünk, ezért több mint 10 millió forint értékben szereztünk be a szolgáltatásunkhoz kapcsolódó eszközöket (ipari porszívókat, vízszívó készülékeket, egytárcsás súrológépeket, habgenerátorokat, automata takarítógépeket, mopokat, csúszásveszélyt jelző táblákat stb.). Ezzel nemcsak a társaság vagyonát gyarapítottuk, de alapfeladatunk (a szegedi iskolák, kollégiumok, sportlétesítmények, önkormányzati intézmények, Somogyi-könyvtár takarítása) és vállalkozási tevékenységünk professzionális ellátásának feltételeit is javítottuk. A 2011. évben szolgáltatásunkat igénybe vevő önkormányzati intézmények, valamint megrendelőink – az integrált minőségirányítási rendszerünk keretében elvégzett elégedettség-felmérésünk szerinti – 5-ös skálán átlagban 4,8-ra értékelték takarító, tisztító munkánkat. 2011 szeptemberében és októberében Szeged Megyei Jogú Város Önkormányzatának belső ellenőrzési osztálya átfogó, alapos ellenőrzést folytatott cégünknél, amely során működésünkkel kapcsolatban – jogi, pénzügyi, számviteli és gazdálkodási szempontból – mindent rendben talált, s erről csaknem harminc oldalas jelentést is készített. A SZINT Kft. a gazdasági társaságok társadalmi felelősségvállalásának elvét vallva – a korábbi évek hagyományait folytatva – 2011-ben is támogatott szegedi civil szervezeteket. A Down-szindrómával élő gyermekek családjait segítő Szivárvány Szülő Alapítványtól a Szalay István volt polgármester és Szondi Ildikó önkormányzati képviselő vezette Szegedi Közéleti Kávéházi Esték Alapítványig több szervezet kapott támogatást éves szinten összesen 845 ezer forint értékben, ami alig haladja meg társaságunk tavalyi költségvetésének 0,1 százalékát. (Összehasonlításul: az ilyen célokra fordított összeg 2005-ben például 716 ezer forint volt, 320 ezer forint adózott eredmény mellett.)” – olvasható a nyilatkozat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.