A Szallas.hu online piackutatása szerint a nyár végéig a megkérdezettek 82 százaléka tervez belföldi utazást, 60 százalékuk pedig a tavalyihoz képest ugyanannyit vagy többet költ itthoni pihenésére - írta a szállásfoglaló szolgáltatást kínáló portál szerdai közleményében.
A Szallas.hu 2012. február 24. és március 2. között végzett online kérdőíves kutatást. A szállásfoglaló azt vizsgálta, hogy milyen utazási tervekkel rendelkeznek a magyarok 2012 nyár végéig. Az 1049 fő részvételével lebonyolított kutatás nem tekinthető reprezentatívnak a magyar lakosságra nézve. A felmérés eredményeit összefoglaló közlemény szerint az apartmanok, a két- és háromcsillagos szállodák, valamint a panziók számíthatnak a legnagyobb érdeklődésre, a megkérdezettek 85 százaléka sorrendben ezeket a szállástípusokat keresi. A megkérdezett utazni vágyók 54 százaléka az egyszerű, tiszta, olcsóbb árkategóriába tartozó szálláshelyeket részesíti előnyben, ugyanakkor 43 százalék válaszolt úgy, hogy a komfortosabb lehetőségeket választja, és ezekre hajlandó is többet áldozni. A megkérdezettek közel 80 százaléka minimum 3-4 héttel a kitűzött pihenés előtt megkezdi a szálláshely kiválasztását és foglalását. Nyár végéig a válaszadók 54 százaléka csak belföldre, 11 százaléka csak külföldre utazna, míg harmaduk mindkét vakációtípussal tervez. A közlemény szerint belföldön 2012-ben a legnépszerűbb úti cél továbbra is a Balaton lesz, míg a külföldi nyaralások során Horvátországot választják a legtöbben. 2012 nyár végéig a legtöbben maximum két utazást terveznek, a szálláshelyre pedig egy-egy alkalommal fejenként 40 ezer forint alatti összeget költenek majd. Az utazás célja leggyakrabban klasszikus nyaralás, míg a második és harmadik legnépszerűbb szándék a wellness pihenés, illetve egy városlátogatással egybekötött kikapcsolódás. A megkérdezettek 57 százaléka a félpanziós ellátást választja, de a magyar utazók negyede az étkezést teljes egészében külön intézi.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.