Közélet

Ipsos: a magyar fiatalok egyharmada dolgozna szívesen külföldön

Ipsos: a magyar fiatalok egyharmada dolgozna szívesen külföldön

2012. január 30., hétfő
Ipsos: a magyar fiatalok egyharmada dolgozna szívesen külföldön

A magyar fiatalok mindössze három százaléka vállalt már külföldön munkát, de több mint egyharmaduk dolgozna szívesen az országhatáron kívül a magasabb jövedelem és életszínvonal reményében - olvasható az Ipsos Zrt. országos felmérésében.

Több mint ötszáz, 15 és 25 év közötti fiatalt kérdeztek a külföldi munkavállalásról, nyelvtanulásról és példaképeikről 2011 negyedik negyedévében. Az Ipsos hétfői közleménye szerint a válaszadók közül legtöbben Európában maradnának; ötven százalékuk két évnél hosszabb időre tervezné távollétét, és a vendéglátásban helyezkedne el. A felmérésből kiderül: a külföldi munkavállalás elsősorban a magasabb kereset (98 százalék) és életszínvonal (78 százalék) miatt vonzza a fiatalokat; míg 40 százalék azért menne, hogy nyelvet tanuljon, egyharmaduk azért, hogy külföldi tapasztalatot szerezzen, amit később kamatoztathat. A fiatalok 35 százaléka a vendéglátásban szeretne elhelyezkedni, egynegyedük pedig a szolgáltatás vagy kereskedelem területén; egyötödük alkalmi vagy diákmunkát, 17 százalékuk pedig gyermekfelügyeletet vállalna, és építőipari területre jelentkeznének még néhányan. A legtöbben Európában vállalnának munkát, az első helyen Anglia áll, megelőzve Németországot és Ausztriát - derül ki a válaszokból. A megkérdezett fiatalok többsége angolt, egyharmaduk németet tanult első nyelvként, emellett 4 százalékuk franciául, 2 százalékuk olaszul és 1 százalékuk spanyolul is tanult már. A 15 és 25 év közötti fiatalok egyharmadának nincs nyelvvizsgája; a válaszadók több mint fele alapfokú nyelvvizsgát tett; a felsőfokú nyelvvizsgával rendelkezők aránya alig éri el a három százalékot. Arra a kérdésre, hogy van-e példaképük, 88 százalék nemmel válaszolt; a fiatalok jelentős többsége, 78 százaléka azt állította, hogy a szülők hatnak leginkább a gondolkodásmódjára - olvasható az Ipsos felmérésében.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.