Narancs ízesítésű szalámit, szárított bikacombot, eredet-védett fűszerpaprikát és mézet is kínáltak többek között azon a rendezvényen, melyen a Nemzeti Fogyasztói Termékkosár nevű programot mutatták be.
A fogyasztóvédelmi hatóság azzal a céllal indította el a
Nemzeti Fogyasztói Termékkosár
programját, hogy a honi árukat népszerűsítse.
Pintér István
, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság főigazgatója elmondta, hogy elsődlegesen Magyarországon előállított és forgalmazott termékeket szeretnék összegyűjteni, és ajánlani a lakosságnak. Három és fél hónapos konzultációt hirdetett idén a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH), mely keretében több témakörben is várták a lakosság, illetve a vállalkozók véleményét. A helyi kereskedelemről és a hazai termékek forgalmazási arányáról is véleményt mondhattak az emberek, így kiderült, hogy több minőségi és több magyar terméket látnának a boltok polcain. „Megvizsgáltuk 27 uniós tagállam fogyasztóvédelmi intézményrendszerét, végül a svéd modellt fejlesztettük tovább, ennek eredménye a Nemzeti Fogyasztói Termékkosár” – tájékoztatott
Pintér István
. Három pillért építettek ki, egyrészt összegyűjtötték azokat a termékeket, melyek már valamilyen elismerésben részesültek, ezen kívül minden hónapban meghirdetnek egy termékkategóriát, ajánlásokat várva a lakosoktól, melyek alapján végül a háztartásoknak szeretnének ajánlani egy termékkosarat. „Bizonyos termékek ajánlása azért is különösen fontos, mert 2010-ben közel 2000 veszélyes termék érkezett az unió belső piacára, míg idén novemberig több mint 1600. Azt gondolom, a fogyasztók részéről is elvárt igény, hogy nyilvánosságra tudjuk hozni azokat a termékeket, melyeket biztonságosak” – fogalmazott a főigazgató.
B. Nagy László
kormánymegbízott úgy látja, fontos egészséges magyar ételeket fogyasztani, illetve kiemelt cél, hogy a ma méltatlan helyzetben lévő alföldi mezőgazdaság újra magára találjon. „Meg kell találnunk azokat, akik hajlandóak és tudnak is dolgozni, termelni. A kormányprogramnak megfelelően támogatni is kívánjuk őket, hiszen a kistermelők tevékenységük első időszakában tőkehiánnyal küzdenek. Ezen át kell őket segíteni például támogatásokkal, odafigyeléssel vagy éppen ilyen programokkal, mint ez a most indított termékkosár” – hangsúlyozta a kormánymegbízott. Novemberben a kenyér volt a hónap terméke, s az egy hete elindított honlapon 78 félét ajánlottak a fogyasztók. Fontos tudni, hogy amennyiben valaki szavazni akar, akkor nem kell regisztrálni, csak abban az esetben, ha új terméket szeretne valaki ajánlani vagy véleményt formálna.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.