Hazai ízek a Nemzeti Fogyasztói Termékkosárban + FOTÓK



Narancs ízesítésű szalámit, szárított bikacombot, eredet-védett fűszerpaprikát és mézet is kínáltak többek között azon a rendezvényen, melyen a Nemzeti Fogyasztói Termékkosár nevű programot mutatták be.
A fogyasztóvédelmi hatóság azzal a céllal indította el a
Nemzeti Fogyasztói Termékkosár
programját, hogy a honi árukat népszerűsítse.
Pintér István
, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság főigazgatója elmondta, hogy elsődlegesen Magyarországon előállított és forgalmazott termékeket szeretnék összegyűjteni, és ajánlani a lakosságnak. Három és fél hónapos konzultációt hirdetett idén a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH), mely keretében több témakörben is várták a lakosság, illetve a vállalkozók véleményét. A helyi kereskedelemről és a hazai termékek forgalmazási arányáról is véleményt mondhattak az emberek, így kiderült, hogy több minőségi és több magyar terméket látnának a boltok polcain. „Megvizsgáltuk 27 uniós tagállam fogyasztóvédelmi intézményrendszerét, végül a svéd modellt fejlesztettük tovább, ennek eredménye a Nemzeti Fogyasztói Termékkosár” – tájékoztatott
Pintér István
. Három pillért építettek ki, egyrészt összegyűjtötték azokat a termékeket, melyek már valamilyen elismerésben részesültek, ezen kívül minden hónapban meghirdetnek egy termékkategóriát, ajánlásokat várva a lakosoktól, melyek alapján végül a háztartásoknak szeretnének ajánlani egy termékkosarat. „Bizonyos termékek ajánlása azért is különösen fontos, mert 2010-ben közel 2000 veszélyes termék érkezett az unió belső piacára, míg idén novemberig több mint 1600. Azt gondolom, a fogyasztók részéről is elvárt igény, hogy nyilvánosságra tudjuk hozni azokat a termékeket, melyeket biztonságosak” – fogalmazott a főigazgató.
B. Nagy László
kormánymegbízott úgy látja, fontos egészséges magyar ételeket fogyasztani, illetve kiemelt cél, hogy a ma méltatlan helyzetben lévő alföldi mezőgazdaság újra magára találjon. „Meg kell találnunk azokat, akik hajlandóak és tudnak is dolgozni, termelni. A kormányprogramnak megfelelően támogatni is kívánjuk őket, hiszen a kistermelők tevékenységük első időszakában tőkehiánnyal küzdenek. Ezen át kell őket segíteni például támogatásokkal, odafigyeléssel vagy éppen ilyen programokkal, mint ez a most indított termékkosár” – hangsúlyozta a kormánymegbízott. Novemberben a kenyér volt a hónap terméke, s az egy hete elindított honlapon 78 félét ajánlottak a fogyasztók. Fontos tudni, hogy amennyiben valaki szavazni akar, akkor nem kell regisztrálni, csak abban az esetben, ha új terméket szeretne valaki ajánlani vagy véleményt formálna.