Közélet

Ericsson-díj a szegedi egyetem 3 pedagógusának

Ericsson-díj a szegedi egyetem 3 pedagógusának

2011. december 14., szerda
Ericsson-díj a szegedi egyetem 3 pedagógusának

Az idei Ericsson-díjak harmadát a Szegedi Tudományegyetemhez kötődő matematika, illetve fizika szakos tanárok nyerték el. A matematika és a fizika tudományának népszerűsítésében és a tehetséggondozásban kiemelkedőt nyújtó Pintér Klára, Dobi János és Győri István munkáját ismerték el idén az Ericsson-díjjal.

10 középiskolai matematika- és fizikatanár – közte 3 olyan pedagógus, aki a Szegedi Tudományegyetemen oktat – vehette át az 1999-ben alapított Ericsson-díjat. Az elismerést a matematika és a fizika tudományának népszerűsítésében és a tehetséggondozásban kiemelkedőt nyújtó pedagógusoknak adják. Az ERICSSON a matematika és fizika népszerűsítéséért 2011. évi díját matematikából

Pintér Klára

, a Szegedi Tudományegyetem (SZTE) Juhász Gyula Pedagógiai Kar Tanító- és Óvóképző Intézetének tanára; fizikából

Győri István

, az SZTE

Ságvári Endre

Gyakorló Gimnázium tanára kapta. Dobi János, az egyetem Ságvári gimnáziuma tanárának a matematika tehetségek gondozásáért tett erőfeszítéseit ismerték el az ERICSSON-díjjal. Szegedhez kötődik az ERICSSON a matematika és fizika népszerűsítéséért 2011. évi díjazottjai közül Csahóczi Erzsébet, az ELTE Gyakorló Általános Iskola és Középiskola tanára is, hiszen a Tisza-parti város Juhász Gyula Tanárképző Főiskoláján szerezett matematika-fizika szakos diplomát. Az elmúlt 12 évben 152 matematika és fizika tanárt díjazott az Ericsson Magyarország. Az idei díjátadón Kroó Norbert, az Eötvös Loránd Fizikai Társulat elnöke, az MTA korábbi alelnöke azt mondta: örül, hogy a vállalatok egyre több forrást mozgósítanak a hazai oktatás fejlesztésére; reméli, hogy a gazdasági helyzet javulásával ez a helyzet erősödik.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.