Közélet

LMP-törvényjavaslat a közösségi közlekedés kapcsán

LMP-törvényjavaslat a közösségi közlekedés kapcsán

2011. november 19., szombat
LMP-törvényjavaslat a közösségi közlekedés kapcsán

Az LMP a közösségi közlekedés tarthatatlan helyzetének rendezése, a környezetállapot és a közutak biztonságának növelése érdekében önálló törvényjavaslatot nyújtott be az Országgyűlésnek az árkiegészítések rendezésére; a cél az, hogy a közlekedési vállalatoknak ténylegesen megtérítsék az állam által kötelezően előírt kedvezményeket.

Jávor Benedek

, a párt országgyűlési képviselője, a parlament fenntartható fejlődés bizottságának elnöke az MTI-hez szombaton eljuttatott közleményében azt írta, hogy az önálló törvényjavaslat mellett a költségvetési törvényhez is módosító indítványt nyújtanak be. Ebben a RO-LA támogatások visszaállítását kezdeményezik annak érdekében, hogy a kamionok jelentős része továbbra se a közutakon okozzanak problémát, hanem a környezetkímélő és biztonságosabb vasúti továbbítást válasszák. Az ellenzéki politikus szerint a kormány brutálisan "megvágja" a közösségi közlekedés támogatását és újabb kedvezményeket ad a közútnak. Ennek eredménye az utazókat sújtó áremelés lehet, emellett külföldi kamionok tízezrei zúdulnak a magyar utakra. Az LMP indítványával a közösségi közlekedés valamennyi szereplője jól járhat - írta a képviselő. Kiemelte: a megszorítások részeként a kormány jövőre negyven milliárd forinttal kevesebb pénzt fordítana közösségi közlekedésre. Az elvonás - többek között - az utazási kedvezmények után a közlekedési cégeket megillető állami támogatásra, vagyis a fogyasztói árkiegészítésre vonatkozik - írta. Mint hozzátette: a fogyasztói árkiegészítés lényege, hogy a közlekedési szolgáltatókat - például a MÁV-ot, a BKV-t - törvény kötelezi kedvezmények nyújtására, amiért cserébe az államnak illene kifizetnie a fennmaradó részt; például egy 50 százalékos menetjegy esetén a teljes árú jegy másik felét; ezt az állam jelenleg nem teljesíti - közölte az LMP-s politikus. Szerinte a forráskivonás súlyos következményekkel jár, az újabb megszorítás ismét az embereken csattan: a közlekedési cégek nem tudják kigazdálkodni majd az árkülönbözetet, ezért áremelésre kényszerülnek, vagy újabb adóssághegyet halmoznak fel, amit később az adófizetők pénzén konszolidálnak.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.