Elindult első próbaútjára pénteken délelőtt az új szegedi villamos; a lengyel PESA Bydgoszcz SA gyártotta jármű az uniós támogatással megvalósuló tömegközlekedés-fejlesztési projekt keretében épített 2-es vonalon tett egy kört.
A szegedi önkormányzat összesen kilenc járművet vásárolt mintegy 4,5 milliárd forintért, a vételárból 4 milliárd forintot uniós támogatás fedez. Az új villamos az első alacsonypadlós jármű, amely magyar vidéki nagyvárosban üzembe állhat – mondta korábban
Botka László
(MSZP) szegedi polgármester.
Jerzy Berg
, a PESA Bydgoszcz SA marketingigazgatója a jármű ünnepélyes bemutatásakor közölte, a Szegedre leszállított villamos a százhatodik darab a Swing típusú villamosok közül. Ilyenek futnak Varsóban és Gdanskban is, de minden szerelvényt a megrendelő egyedi igényeinek megfelelően alakítanak ki. A maradék nyolc villamost 2012 májusáig szállítják le. A 30,1 méter hosszú villamos alacsonypadlós, öt részből áll, három forgóvázzal, hat oldalajtóval , 209 utas befogadására alkalmas, 40 ülőhellyel. Légkondicionáló és utastájékoztató-rendszer is szolgálja az utasok kényelmét. A következő hónapokban a típusengedély beszerzéséhez szükséges vizsgálatokat végzik el a járművön, ehhez többek között 10 ezer kilométert kell futnia az új villamosnak a szegedi pályákon. Ezt a távot előreláthatóan februárra teszi meg a villamos. A 26 milliárd forintos uniós támogatással folyó tömegközlekedés-fejlesztési projekt során szinte teljesen megújul a szegedi trolibusz- és villamoshálózat, s egy új trolibusz-, illetve egy villamosjárat is indul. Felújították a trolibusztelepet és a villamos remízt, s a város 13 alacsonypadlós, klimatizált, csuklós trolibuszt is vásárol.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.