Közélet

Bővíti elektronikus szolgáltatásainak körét a NAV

Bővíti elektronikus szolgáltatásainak körét a NAV

2011. október 28., péntek
Bővíti elektronikus szolgáltatásainak körét a NAV

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal elektronikus szolgáltatásait egyre többen veszik igénybe – hangzott el egy tájékoztatón Szegeden. Jó hír, hogy jövő héttől interneten is be lehet jelentkezni bizonyos adóügyek intézésére az országban elsőként a dél-alföldi régióban.

„Egyre többen töltik ki és nyújtják adják be elektronikusan bevallásukat, s örömmel tapasztaljuk, hogy kalkulátoraink is népszerűek, akárcsak a bankkártyás befizetés. Ugyanezt mondhatom el kétfajta contact centerünkre, melyek több ezer hívást fogadnak naponta. Nekünk lét-fontosságú, hogy ezeket a szolgáltatásokat népszerűsítsük, megismertessük az adózókkal” – nyilatkozta portálunknak

Papp István

főigazgató. A NAV Dél-alföldi Regionális Adó Főigazgatóságának a vezetője beszámolt egy új, jövő héten induló szolgáltatásukról is. A dél-alföldi régióban, Szegeden, Békéscsabán és Kecskeméten interneten is le be lehet jelentkezni bizonyos ügyek intézésére. Időpontfoglalással az alábbi ügyek intézését könnyíthetik meg az állampolgárok: adóigazolás, illetőségigazolás, ügyfél-kapunyitás és adókártya igénylés. Papp Istvántól megtudtuk, a jövő heti induláskor keddre és csütörtökre foglalható időpont reggel 8 és 11 óra 40 perc közötti időszakra, húszperces idő-közökre. „Ez a szolgáltatás nem saját ötletünk, hiszen az okmányirodáknál valami hasonló működik. Mi most jutottunk olyan helyzetbe, hogy ezt elindíthatjuk, amivel az országban valóban úttörő szerepet vállalunk. Elsősorban azoknak ajánljuk ezt a szolgáltatást, akiknek nincs idejük sorba állni és bizonyos fix időpontra szeretnének jönni” – fogalmazott a főigazgató. Azt ígérte, a húszperces időközöket mindenképpen tartani fogják, s amennyiben egy ügyintézés esetleg elhúzódik, akkor új ügyintézőt léptetnek be, hogy ne kelljen várakoznia azoknak, akik ilyen módon jelentkeztek be. Amennyiben sikeres lesz az internetes időpontfoglalás, később akár a teljes ügyfélfogadási időre kiterjeszthetik. A tájékoztatón elhangzott, a NAV kétfajta contact centert is működtet, s fontos tudni, hogy adóügyi szakemberek fogadják a hívásokat. Naponta mintegy 3-5000 hívást bonyolítanak le, az eddigi rekord egy nap alatt 12 ezer telefonhívás volt. Az általános tájékoztató contact center mellett működik egy egyedi adóügyek intézésére alkalmas is. Ehhez természetesen már be kell azonosítania magát az ügyfélnek, előzetes regisztráció szükséges használatához. Lehetőség van arra is, hogy bankkártyával, tranzakciós költségek nélkül fizethetjük meg adónkat a régióban közel 20 helyen, mely szolgáltatás a Szegeden és Baján a legnépszerűbb az ügyfelek körében. Az ügyfélkapu használatával kapcsolatban

Nyilas Gábor

főosztályvezető elmondta, az elmúlt évek során jelentősen egyszerűsítették, felhasználóbarátabbá tették a szolgáltatást. Céljuk, hogy az adózók bevallásaikat elektronikus úton töltsék ki, s lehetőleg minél többen ilyen módon is nyújtsák be. Egy fontos határidőre is felhívta a figyelmet, azoknak, akik több mint két éve használják az ügyfélkaput, ez év december végéig jelszót kell cserélniük.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.