A Gyevi temetőről szóló írásaink után megkerestük Tóth Tamást, a J.V.H. 2000 Kft. ügyvezetőjét, a terület jelenlegi tulajdonosát, aki az OTP Ingatlan Rt.-től 2007-ben vásárolta meg a placcot, és lakóparkot tervezett építeni a felszámolt temető helyén. A beruházás csak nem akart elindulni, Tóth urat az okokról faggattuk.
A gazdasági válság keresztülhúzta a befektetők szándékát, menet közben bebizonyosodott, a lakópark építése gazdasági szempontból meglehetősen kockázatos vállalkozás. Ezt követően a cégnek új tervet kellett kidolgoznia az ingatlan hasznosítására, ahhoz viszont a szabályozási terv módosítására volt szükség. Megállapodtak a szegedi önkormányzattal, 2008. április 1-jén meg is kötötték a szerződést, hogy a J.V. H. Kft. magára vállalja a módosítással járó összes költséget, nem csak a Gyevi temető területének átminősítésére vonatkozóan, hanem egy tízszer akkora területére, amely magában foglalja a József Attila sgt., a Budapest krt., a Szamos és a Retek utca által határolt telket. Az ügy azóta folyamatban van, a labda az önkormányzat térfelén pattog.
"Tarján városrész eléggé elhanyagolt része Szegednek, egy kis központot szerettünk volna építeni a Gyevi temető helyén" - magyarázza
Tóth Tamás.
Helyet kapnának különböző kereskedelmi, szolgáltató és szórakoztató egységek, irodák, üzletek. "A részletes terveket még nem dolgoztuk ki, de mindenképpen egy városközpontot álmodtunk oda" - mondja az ügyvezető. Egy hónapon belül a rendezési terv olyan szinten lesz, hogy a közgyűlés elé kerülhet. Ha megtörténik a terület átminősítése, megkezdődhet a tényleges munka, optimálisam 1 év múlva az építkezés is.
Szabó László
(alsó képünkön) egykori önkormányzati képviselőnek, a Szögedi Védegylet elnökének a javaslata elől - hogy legyen P+R, azaz: park and ride (parkolj és nyergelj) rendszer, magyarán egyfajta parkoló, ahol az emberek elhelyezik fedett parkolóban az autójukat, majd kerékpárral, villamossal, busszal vagy trolival utaznak tovább a belvárosba, ilyképpen is tehermentesítve Szeged központjának járműforgalmát - Tóth Tamás sem zárkózott el. "Nem zárkózunk el semmi elől, annál is inkább, mert a cégnek elég sok ingatlanja van Szegeden, amit bérbeadással hasznosítunk, így nap mint nap tapasztaljuk ezeket a parkolási problémákat, amelyek az idő előre haladtával csak nőni fognak. Esély sincs rá, hogy ezt önerőből megoldja az önkormányzat" - vélekedik.
A Gyevi temető helyén a mai napig is emberi csontok kerülnek elő. Ott jártunkkor egy lábszárcsontot sikerült beazonosítanunk a fűben, a környéken dolgozó munkások pedig a közelmúltban koponyát is találtak. Hogyan fordulhat ez elő, miután állítólag szakszerűen felszámolták a közel 300 éves temetőt? Tóth úr nem találkozott még csontokkal, de nem vonja kétségbe létezésüket. Az OTP Ingatlan Rt.-vel kötött adásvételi szerződésben az eladó kinyilatkozta, hogy az exhumálás és a temető kiürítése megtörtént. Az igazgató úr tudomása szerint az OTP Ingatlan és az egyház közötti szerződésben, amikor az rt. megvásárolta az ingatlant, még az a kikötés is szerepelt, hogy 3 méter mélységben kötelesek leásni és kihantolni az elhunytak földi maradványait. A J.V.H. 2000 Kft. és az OTP Ingatlan között létrejött adásvételi szerződésben rögzítették, amennyiben előkerülnek csontmaradványok, azok elhelyezéséről az eladónak, vagyis az OTP Ingatlan Rt.-nek kötelessége gondoskodni. "Hangsúlyozom, a mi cégünk nem temetőt vett, hanem egy fejlesztési területet, amit kiürítettek, és olyan állapotba hoztak, hogy azt rendeltetésszerűen hasznosíthatjuk" - fejezte be Tóth úr.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.