Közélet

Az internet (nem) kemény dió - 3. rész

Az internet (nem) kemény dió - 3. rész

2011. szeptember 9., péntek
Az internet (nem) kemény dió - 3. rész

Kis- és középvállalkozásoknak szóló sorozatunk e heti részében górcső alá vesszük a weboldalak felépítését az elhanyagolhatatlan és elhanyagolható elemektől kezdve egészen az egyedi tartalmi részekig.

Az

előző részben

írtunk arról, hogy mik az első lépések egy weboldal elkészítésekor. Domainnevet és tárhelyet vásárolunk, profi email címet hozunk létre, és megtervezzük a weboldalt. De itt a munka nem ér véget, sőt most jön még csak a java: fel kell tölteni az elkészült oldalainkat tartalommal. Milyen menüpontokat hozzunk létre és milyen tartalom kerüljön az egyes pontok alá? Ez teljesen az üzleti céloktól függ. Csak tájékoztatni szeretnénk a nagyvilágot, hogy kik is vagyunk, mivel foglalkozunk, vagy továbbmegyünk, és arra akarjuk rábírni az ügyfeleket, hogy vásároljanak tőlünk? Bármi is legyen az üzleti cél, fontos, hogy a tartalom kialakításakor a potenciális ügyfelek fejével gondolkodjunk, ne pedig a sajátunkkal - akármilyen furcsán is hangzik ez. Ne olyan tartalmakat ollózzunk össze, ami minket érdekel, hanem olyat ami, az ügyfelek kíváncsiságát és igényeit kielégíti. A menüpontok egy-egy honlapon a cég profiljától függően változnak, ezért nem is fogunk mindegyiken keresztülmenni. Viszont megmutatjuk azokat az elemeket, amik minden weboldalon fontosak, vagy épp fordítva, elhanyagolhatóak, és, hogy mivel tehetjük egyedivé a honlapot.

Csapjunk a közepébe!

A kezdőlap olyan mint egy bolt kirakata: az emberek ránéznek, megtetszik nekik, amit ott látnak és belépnek, vagy elszörnyednek és inkább továbbsietnek. Mit kell kitenni ebbe az “online kirakatba”, hogy beljebb csalogassuk a látogatókat? Ahogy egy ruhabolt a legjobb, legújabb kabátjait, akciókra és leárazásra felhívó táblákat pakolja ki, a kezdőoldalnál is arra kell törekedni, hogy felkeltse a figyelmet. Az Üdvözöllek honlapomon, jó böngészést kívánok! és ehhez hasonló sablonszövegek nem tartoznak a figyelem felhívó elemek kategóriájába. Ugyanígy egy hosszú cégtörténet az első oldalon, vagy egy nagy kép a Kattints ide a belépéshez szavakkal sem ragadják meg az emberek figyelmét. Ezzel szemben egy aktuális hírfolyam vagy a webáruház legfrissebb árucikkei már megfelelnek a célnak. A kezdőoldalnak ugyanakkor tükröznie kell a cég profilját - képekkel, a termék kategóriák felsorolásával stb. - hiszen fontos, hogy a látogató első pillantásra meg tudja mondani, mivel foglalkozik a cég.

Fontos tartalmi részektől az egyediségig

Az elérhetőség menüpont az egyik legfontosabb minden honlapon. Tegyük külön menüpontba, de elhelyezhetjük a fejlécben is, ami minden oldalról látható. Adjuk meg pontos címünket (térképpel), több telefonszámot, email címet. Könnyítsük meg az ügyfeleink dolgát és tegyünk egy ügyfélkapcsolati űrlapot az Elérhetőség menüpont alá. Az űrlapon elég egy pár kitöltendő mező: név, telefonszám vagy email cím (amire válaszolhatunk), tárgy (milyen ügyben keres minket?) és leírás (probléma, kérdés stb.). Az online chat és a Skype is hasznos, ha van egy állandó emberünk, aki válaszolni tud az ügyfeleknek. Egy online chat vagy Skype, aminek a másik oldalán az ügyfélszolgálat mindig segítségre kész, kedvező fényt vet ránk. Ellenkező esetben azonban egy online chat vagy Skype, amire sosem válaszolnak, kiábrándító. Ezért csak akkor építsük be a honlapra, ha van rá időnk és emberünk, hogy bánjuk velük.

Diós morzsák az útra

1. A weboldal tartalmát szabjuk ügyfeleinkre! 2. A kezdőoldal a honlapunk “kirakata”, kezeljük, formázzuk, tervezzük, annak megfelelően. 3. A honlapon fontos az elérhetőség, az ügyfélszolgálat, és fontoljuk meg egy szakmai blog írását.

A folyatásban megnézzük, hogyan profitálhatnak a kkv-k a közösségi oldalakból.

A sorozat további részei:

Az internet (nem) kemény dió – 1. rész

Az internet (nem) kemény dió – 2. rész

Az internet (nem) kemény dió – 4. rész

Az internet (nem) kemény dió – 5. rész

Lele Zsófia

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.