Egy prémiumkategóriás SAAB-ra cserélte le Botka László, Szeged polgármestere a „régi” négyéves autóját. Haág Zalán (Fidesz-KDNP) szerint semmi sem indokolja az adófizetők pénzéből finanszírozott tízmillió forint feletti luxuskiadást.
Információink szerint a polgármester előző SAAB gépkocsiját 3,1 millió forintért számolták be az új, prémiumkategóriás luxusautó (SAAB 9-5 AERO 4D2.3) vételárába, s így a kezdő részlet, ami a teljes vételár 20%-a, 2 millió 761 ezer forint. De ahhoz, hogy az előző autó beszámítható legyen, az önkormányzatnak egy 22,5 ezer forintos eredetiségvizsgálatot, egy 57,9 ezer forintos vizsgáztatási díjat és végül mintegy 1 millió 46 ezer forintos szervízdíjat kellett átutalnia áfával együtt a kereskedő cégnek. „A szegedi polgármester biztonsága és kényelme fontos, hiszen
Botka Lászlóból
csak egy van. De ha a miniszterelnök-helyettes, illetve a miniszterek beérik hatmilliós Skodákkal, akkor városunk polgármesterének sem indokolt jóval tízmillió forint feletti személyautóra költenie az adófizetők pénzét. Különös tekintettel arra, hogy közben egy MSZP-s képviselő javasolja azt, hogy a szegedi tömegközlekedési díjakat emeljük fel, fizessenek többet a szegediek az utazásukra - ezzel nem áll arányban a polgármester kényelmét kiszolgáló luxusautó” – nyilatkozta az üggyel kapcsolatban
Haág Zalán
önkormányzati képviselő, kiemelve, hogy míg az egyik oldalon iskolákat kellett bezárni, pénzeket vonnak el önkormányzati cégektől, addig a másik oldalon a polgármester luxusautó-vásárlására költ.
Az önkormányzat sajtóosztálya egy közleményben válaszolt az autóvásárlást firtató felvetésre. „A szegedi polgármesteri hivatal SAAB típusú gépjárművét még 2001-ben,
Tímár László
akkori alpolgármesternek lízingelte. Azt az autót kezdte el használni Botka László polgármester. 2003 óta négy évente, a lízingszerződések lejártával cseréli a hivatal a több százezer kilométert megtett autókat ugyanolyan márkájú járműre. Az új autó havi lízingdíja megegyezik a korábbiakéval” – olvasható a kabinet nyilatkozatában.
Még augusztus elején bírálta az ellenzék, hogy a kormány hatszázmillió forintért 97 új szolgálati autót vásárolt a kormányzati vezetőknek, miközben az új autók már nem a korábbi Gyurcsány-, és Bajnai-kormány által kedvelt felsőkategóriás, luxus Audi modelljei közül kerültek ki, a Közbeszerzési és Ellátási Főigazgatóság helyettük az olcsóbb, hatmillió körüli összegbe kerülő Skoda Superbet választotta. Az MSZP ennek ellenére mégis élesen bírálta az újabb autóbeszerzést, kifogásolva, hogy a spórolás jegyében hatmilliós Skodákra költ a kormány, mindeközben az MSZP egyik legerősebb politikusa, Botka László adóforintokból kétszer ennyiért vásárolt magának SAAB-ot…
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.