Közélet

Négyszázegy szegedi tanuló kapott laptopot + FOTÓK

Négyszázegy szegedi tanuló kapott laptopot + FOTÓK

2011. augusztus 30., kedd
Négyszázegy szegedi tanuló kapott laptopot + FOTÓK

Ötvenegymillió forintos informatikai fejlesztés az SZTE négy gyakorlóiskolájában

Uniós pályázaton több mint 51 millió forintot nyert a Szegedi Tudományegyetem négy gyakorlóiskolája a „Pedagógiai, módszertani reformot támogató informatikai infrastruktúra-fejlesztése” című pályázati felhívás keretében, amelynek eredményeképpen az oktatási intézmények 401 tanulója laptopot kapott, 15 tanár pedig notebookot. Az informatikai fejlesztésekről sajtótájékoztatót tartottak az SZTE Juhász Gyula Gyakorló Általános Iskolájában, amelyre a rokonintézmények igazgatói, tanárai is eljöttek, hiszen ilyen méretű és jelentőségű összefogásra ritkán került sor. A számítógép-állomány bővítése kiemelkedő jelentőségű az élethosszig tartó tanulás kulcskompetenciáinak fejlesztésében, hangzott el a tájékoztatón, és közvetve hozzájárul a sikeres munkaerő-piaci alkalmazkodáshoz is. Az informatikai képzésben megvalósuló háttérbázist tudják megteremteni az új számítógépek üzembe helyezésével. Homoki-Nagy Mária, az SZTE oktatási rektorhelyettese üdvözlő beszédében köszönetet mondott a pályázatíróknak, intézményvezetőknek áldozatos munkájukért, majd hangsúlyozta, olyan technikai fejlesztés valósulhatott meg a gyakorlóiskolákban, amelyre eddig nem volt példa. A TIOP- pályázat keretében az oktatók olyan infrastrukturális hátteret, ezen belül számítógépes hálózatot, informatikai képzésben megvalósuló háttérbázist tudtak teremteni, amiért a legnagyobb elismerés jár mindannyijuknak. A számítógépekre már előre telepítették a tantervhez illeszkedő SMART Sync tanterem-felügyeleti szoftvert, amely segítségével fenntartható a diákok érdeklődése és koncentrációja, akár csoportokban is irányítható és követhető az iskolai munka, a tanár minden egyes tanulónak más-más feladatot adhat, illetve egyénileg tudja a szükséges kompetenciákat fejleszteni. A gépek közötti kapcsolat és kommunikáció létrejöttét hálózati eszközök segítik, amelyek szintén a projekt eredményeként kerülnek az intézmények birtokába. Nem fog gondot okozni az eszközök tárolása sem, mert olyan tároló szekrényeket is kapnak az iskolák, amelyek nem csak a laptopok elhelyezésére alkalmasak, hanem a gépek feltöltéséről is gondoskodnak. A fejlesztésnek köszönhetően lesznek olyan tanórák, amelyeken minden diák külön laptopon dolgozik, az pedig összeköttetésben áll a tanár számítógépével. Az ilyképpen megvalósuló frontális pedagógiai módszertan mellett hangsúlyossá válik az egyéni és egyedileg szervezett tanulási folyamat is. Nem utolsósorban az újdonságnak számító számítástechnikai elemekkel gazdagított órák mindenképpen a tanulás hatékonyságát eredményezik.
Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.