Uniós pályázaton több mint 51 millió forintot nyert a Szegedi Tudományegyetem négy gyakorlóiskolája a „Pedagógiai, módszertani reformot támogató informatikai infrastruktúra-fejlesztése” című pályázati felhívás keretében, amelynek eredményeképpen az oktatási intézmények 401 tanulója laptopot kapott, 15 tanár pedig notebookot. Az informatikai fejlesztésekről sajtótájékoztatót tartottak az SZTE Juhász Gyula Gyakorló Általános Iskolájában, amelyre a rokonintézmények igazgatói, tanárai is eljöttek, hiszen ilyen méretű és jelentőségű összefogásra ritkán került sor. A számítógép-állomány bővítése kiemelkedő jelentőségű az élethosszig tartó tanulás kulcskompetenciáinak fejlesztésében, hangzott el a tájékoztatón, és közvetve hozzájárul a sikeres munkaerő-piaci alkalmazkodáshoz is. Az informatikai képzésben megvalósuló háttérbázist tudják megteremteni az új számítógépek üzembe helyezésével. Homoki-Nagy Mária, az SZTE oktatási rektorhelyettese üdvözlő beszédében köszönetet mondott a pályázatíróknak, intézményvezetőknek áldozatos munkájukért, majd hangsúlyozta, olyan technikai fejlesztés valósulhatott meg a gyakorlóiskolákban, amelyre eddig nem volt példa. A TIOP- pályázat keretében az oktatók olyan infrastrukturális hátteret, ezen belül számítógépes hálózatot, informatikai képzésben megvalósuló háttérbázist tudtak teremteni, amiért a legnagyobb elismerés jár mindannyijuknak. A számítógépekre már előre telepítették a tantervhez illeszkedő SMART Sync tanterem-felügyeleti szoftvert, amely segítségével fenntartható a diákok érdeklődése és koncentrációja, akár csoportokban is irányítható és követhető az iskolai munka, a tanár minden egyes tanulónak más-más feladatot adhat, illetve egyénileg tudja a szükséges kompetenciákat fejleszteni. A gépek közötti kapcsolat és kommunikáció létrejöttét hálózati eszközök segítik, amelyek szintén a projekt eredményeként kerülnek az intézmények birtokába. Nem fog gondot okozni az eszközök tárolása sem, mert olyan tároló szekrényeket is kapnak az iskolák, amelyek nem csak a laptopok elhelyezésére alkalmasak, hanem a gépek feltöltéséről is gondoskodnak. A fejlesztésnek köszönhetően lesznek olyan tanórák, amelyeken minden diák külön laptopon dolgozik, az pedig összeköttetésben áll a tanár számítógépével. Az ilyképpen megvalósuló frontális pedagógiai módszertan mellett hangsúlyossá válik az egyéni és egyedileg szervezett tanulási folyamat is. Nem utolsósorban az újdonságnak számító számítástechnikai elemekkel gazdagított órák mindenképpen a tanulás hatékonyságát eredményezik.