Az elektromos tömegközlekedés nagyprojekt kapcsán a Jobbik egy hárompontos javaslatcsomagot fogalmazott meg, többek között szigorúbb ellenőrzést szeretne a jövőben, hogy az elkészült munkákat ne kelljen folyamatosan javítani.
A fejlesztéseknek – főként egy 30 milliárdos beruházásnak – hosszú távon kell szolgálnia a város és lakosainak érdekeit, kényelmét – hangzott el azon a sajtótájékoztatón, amit a Jobbik szegedi alelnöke, Barta Sándor tartott a szegedi elektromos tömegközlekedés-fejlesztés kapcsán felmerült problémák, az 1-es villamos vonalán
miatt.
„Ünnepélyes keretek közt, a 4-es vonalának átadásakor jelentette be a városvezetés, hogy a bengálikat kivonták a forgalomból, amit szintén kétkedéssel fogadunk, hiszen ha januártól a 2-es vonalán végre közlekedni fog villamos, nem fogja tudni ezt a forgalmat kiszolgálni az SZKT jelenlegi járműparkja” – hangsúlyozta az alelnök. Barta szerint ugyanis az új Pesa típusú villamosokat jövőre kezdik leszállítani 3-4 havonta egyet, így nagyon valószínű, hogy vissza kell állítani a bengálikat. A Jobbik politikusa a konkrét problémával kapcsolatban kifejtette, hogy szerinte a projekt rosszul tervezett, a pályázat elkészítése, elfogadása során nem volt biztosítva a több lépcsős, megfelelő ellenőrzés. Hiszen akkor elkerülhető lett volna, hogy kísérleti terep legyen az 1-es vonala. „A hivatalos indoklás szerint ugyanis azért repedtek el a sínzóna betonelemei, mert egy új technológiával illesztett, kétrétegű betont fektettek le, és nem vált be ez a technológia” – fűzte hozzá. A politikus azt szeretné, ha a városüzemeltetési bizottságot már az ilyen projektek előkészítő fázisaiba bevonnák, és delegálni lehetne plusz szakértőket is felállítva egy legfelsőbb ellenőrzési szintet, amely már a tervezés folyamatába is közvetlenül beláthatna. Ezután a politikus három pontban fogalmazta meg pártja javaslatait. Szeretnék, ha a cégek átvizsgálására készült revizori jelentés kiterjedne a projekt elfogadásának a körülményeire, hogy végre egyszer meg lehessen nevezni a felelősöket. A radikálisok szerint a jövőben a költségvetésbe egy új keretet kell létrehozni, hiszen az átadott nagyprojekt után nagyobb terhelést kapnak bizonyos útszakaszok. Erre el kell különíteni üzemeltetési, karbantartási és javítási forrásokat. Végül pedig a párt szeretné, ha a lakosságot hitelesen és időben tájékoztatnák a tömegközlekedésben várható változásokról.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.