Közélet

Jobbik: kísérleti terep volt az 1-es vonala + VIDEÓ

Jobbik: kísérleti terep volt az 1-es vonala + VIDEÓ

2011. augusztus 23., kedd
Jobbik: kísérleti terep volt az 1-es vonala + VIDEÓ

Az elektromos tömegközlekedés nagyprojekt kapcsán a Jobbik egy hárompontos javaslatcsomagot fogalmazott meg, többek között szigorúbb ellenőrzést szeretne a jövőben, hogy az elkészült munkákat ne kelljen folyamatosan javítani.

A fejlesztéseknek – főként egy 30 milliárdos beruházásnak – hosszú távon kell szolgálnia a város és lakosainak érdekeit, kényelmét – hangzott el azon a sajtótájékoztatón, amit a Jobbik szegedi alelnöke, Barta Sándor tartott a szegedi elektromos tömegközlekedés-fejlesztés kapcsán felmerült problémák, az 1-es villamos vonalán

széttört betonelemek

miatt.

A jobbik szerint visszatérhetnek a bengálik

„Ünnepélyes keretek közt, a 4-es vonalának átadásakor jelentette be a városvezetés, hogy a bengálikat kivonták a forgalomból, amit szintén kétkedéssel fogadunk, hiszen ha januártól a 2-es vonalán végre közlekedni fog villamos, nem fogja tudni ezt a forgalmat kiszolgálni az SZKT jelenlegi járműparkja” – hangsúlyozta az alelnök. Barta szerint ugyanis az új Pesa típusú villamosokat jövőre kezdik leszállítani 3-4 havonta egyet, így nagyon valószínű, hogy vissza kell állítani a bengálikat. A Jobbik politikusa a konkrét problémával kapcsolatban kifejtette, hogy szerinte a projekt rosszul tervezett, a pályázat elkészítése, elfogadása során nem volt biztosítva a több lépcsős, megfelelő ellenőrzés. Hiszen akkor elkerülhető lett volna, hogy kísérleti terep legyen az 1-es vonala. „A hivatalos indoklás szerint ugyanis azért repedtek el a sínzóna betonelemei, mert egy új technológiával illesztett, kétrétegű betont fektettek le, és nem vált be ez a technológia” – fűzte hozzá. A politikus azt szeretné, ha a városüzemeltetési bizottságot már az ilyen projektek előkészítő fázisaiba bevonnák, és delegálni lehetne plusz szakértőket is felállítva egy legfelsőbb ellenőrzési szintet, amely már a tervezés folyamatába is közvetlenül beláthatna. Ezután a politikus három pontban fogalmazta meg pártja javaslatait. Szeretnék, ha a cégek átvizsgálására készült revizori jelentés kiterjedne a projekt elfogadásának a körülményeire, hogy végre egyszer meg lehessen nevezni a felelősöket. A radikálisok szerint a jövőben a költségvetésbe egy új keretet kell létrehozni, hiszen az átadott nagyprojekt után nagyobb terhelést kapnak bizonyos útszakaszok. Erre el kell különíteni üzemeltetési, karbantartási és javítási forrásokat. Végül pedig a párt szeretné, ha a lakosságot hitelesen és időben tájékoztatnák a tömegközlekedésben várható változásokról.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.