Közélet

Átadták a 4-est, nyugdíjazták a „bengálikat” + FOTÓK

Átadták a 4-est, nyugdíjazták a „bengálikat” + FOTÓK

2011. augusztus 20., szombat
Átadták a 4-est, nyugdíjazták a „bengálikat” + FOTÓK

Negyvenkilenc év után végre kivonták a forgalomból a „bengálikat”, s a meglehetősen hangos, zörgő ócskavasak helyett igaz nem új, de felújított Tátrák közlekednek a felújított 4-es villamosvonalon, amit Botka László MSZP-s polgármester adott át augusztus 20-án.

Az Anna-kúti csomópont és Tarján végállomás között újították fel a 4-es vonalát 2,35 milliárd forintból, melyből 1,9 milliárd volt uniós és állami támogatás. A beruházás február közepén kezdődött, s ellentétben a lassan egy évet csúszó 2-es villamosvonal építésével, időben fejeződött be. A 4-es villamosvonal rekonstrukcióját az MTV4 Konzorcium végezte, és augusztus 20-án

Nagyiványi András

készre jelentette a beruházást. A rekonstrukció részeként megújultak a közművek és a megállók, az új peronok természetesen akadálymentesek. Újjáépült 4 kitérő, kicseréltek 5452 méter villamosvágányt és felsővezetéket is. 8740 négyzetméter új aszfaltút, 100 négyzeméter új terelősziget és 4000 négyzetméter új járda is létesült, s ezzel teljesen újjászületett a Tisza Lajos körút a Glattfelder tér és az Anna-kút között. Az út- és járdaépítéseket augusztus végéig kell befejezni. Ezen felül korszerűsítik a Glattfelder téri közlekedési csomópontot, melynek részeként a József Attila sugárútról balra lehet majd kanyarodni a rakpart felé.

Botka László

az átadón kifejtette, egy igaz hazafi az országát, egy lokálpatrióta a városát mindig a jövőnek építi. A polgármester ismertette a beruházás adatait, a 4-es vonal felújítása ugyanis egy közel 30 milliárdos 3 éves nagyprojekt részét képezi. A nagyobb építkezések idén lezárulnak, s ősszel már érkezik az első modern villamos is Szegedre. Botka politikai ellenfeleinek üzenve Debrecent és Miskolcot hozta fel példaként, a két nagyvárosban ugyanis érvénytelenek a pályázatok, vagyis nem halad megfelelő ütemben az elektromos tömegközlekedés-fejlesztés. Mint ismeretes Szegeden az 1-es vonalának felújításánál voltak jelentős csúszások, illetve az új 2-esnél, amit már tavaly át kellett volna adni. Az ünnepség végén újraindították a villamosforgalmat, s egyben hivatalosan is „nyugdíjazták” az FVV típusú villamosokat, vagyis a „bengálikat”, mely szerelvények 1962 óta, vagyis 49 éve szállították az utasokat.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.