Közélet

A sör és az ásványvíz is jobban fogy a kánikulában

A sör és az ásványvíz is jobban fogy a kánikulában

2011. augusztus 24., szerda
A sör és az ásványvíz is jobban fogy a kánikulában

A sör és az ásványvíz is jobban fogy a kánikulában; az MTI által megkérdezett üzletekben 20-30 százalékkal többet adtak el ezekből az italokból az utóbbi napokban, és a hőség fokozódásával további forgalomnövekedésre számítanak a kereskedők.

Fodor Attila

, a CBA Kereskedelmi Kft. kommunikációs vezetője az MTI-vel közölte: az elmúlt napokban a "szokványos" nyári napok forgalmához képest jelentősen megugrott az italok forgalma, és ez csak tovább bővülhet a hét folyamán. Egyértelműen az ásványvíz a legkeresettebb árucikk, amelyből három-négyszeres mennyiséget vásárolnak az emberek, így egy átlagos boltban naponta körülbelül 1800-2000 palack kel el belőlük, de a kánikula fokozódásával nem kizárt, hogy 2500-3000 palackkal is eladnak. Fodor Attila kifejtette: az ásványvíz egyre nagyobb arányú kedveltségében szerepet játszik az is, hogy az elmúlt években egyre több ízesített ásványvíz jelent meg, így az üdítőkről sok fogyasztó átszokott ezekre az új termékekre. A sörök forgalmán is meglátszik a kánikula: itt dupla vagy háromszoros az értékesítési mennyiség - jelezte Fodor Attila, hozzáfűzve, hogy a sörök kedveltségét növeli, hogy ebben a termékszegmensben is szép számmal megjelentek az alkoholmentes változatok és az ízesített termékek is. A kommunikációs vezető hangsúlyozta: üzleteik felkészültek a még nagyobb arányú forgalomra, hogy ellátási gondok még véletlenül se fordulhassanak elő. Az Auchan Magyarország Kft. kommunikációs igazgatója,

Gillemot Katalin

az MTI-nek hasonló forgalomnövekedésről számolt be. Elmondta: 25-30 százalékkal nőtt az ásványvizek forgalma, és 20 százalékkal többet adtak el sörből is, de nőtt az üdítők iránti kereslet is. Hozzátette: nagyobb kereslet mutatkozik a bor iránt is, míg a röviditalok forgalma kissé megtorpant. Egy-egy üzletükben naponta 30-35 raklap, vagyis legalább 15.000 darab másfél literes ásványvizet adnak el. A Tescónál az MTI érdeklődésére ugyancsak azt mondták, jelentősen megnőtt az ásványvíz és a sör forgalma az elmúlt néhány nap kánikulai időjárásának köszönhetően. A forróság eredményeképpen egyes napokon megduplázódott az értékesített ásványvíz mennyisége. A vásárlók elsősorban a sajátmárkás és az ízesített vizeket részesítették előnyben, utóbbiak népszerűsége folyamatosan növekszik. A szénsavas ásványvíz forgalma nagymértékben nőtt, de a szénsavmentes ásványvíz fogyása is jelentős. A víz mellett jobban fogyott a sör is, ennek forgalma 20-30 százalékkal nőtt az elmúlt napokban a Tesco üzletekben. Egyre népszerűbbek a nagy kiszerelésű, PET palackban kínált sörök, hiszen ezek ár-érték aránya nagyon kedvező. A fogyasztók szívesen vásárolják a könnyű, 3-4 százalékos alkoholtartalmú világos söröket, de a nyár klasszikusai egyértelműen a gyümölcsös ízesítésű, 2 százalékos alkoholtartalmú változatok.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.