Közélet

Mi lesz a vasúti reform következménye Szlovákiában?

Mi lesz a vasúti reform következménye Szlovákiában?

2011. június 6., hétfő
Mi lesz a vasúti reform következménye Szlovákiában?

A kormány és a közlekedési tárca megbízásából a vasúttársaságok hamarosan átfogó, széleskörű reformokba kezdenek – tudósít a Felvidék.ma hírportál. A pesszimista változat alapján a vasúttársaságok akár 5 ezer dolgozójának megszűnhet a munkahelye - hívta fel a figyelmet rá Farkas Iván, az MKP gazdasági és régiófejlesztési alelnöke.

„Figyelmeztetés ez főleg a Kelet-Szlovákiában élők számára. Ott ugyanis a vasút sok család megélhetését biztosítja és a munkahely esetleges elveszítését követően vajmi kevés esély mutatkozik új munkahely megszerzésére. Az Európai Bizottság néhány hete elfogadta az európai közlekedéspolitika ún. Új Fehér Könyvét. Ebben megfogalmaztak 10 célkitűzést a közlekedési rendszer versenyképessé és erőforrás-hatékonnyá tételére, valamint 40 konkrét intézkedési csomagot. A legfontosabb célkitűzések: 2030-ig a városokban a hagyományos hajtóművekkel közlekedő gépkocsik számát felére csökkenteni, 2050-ig teljesen kitiltani; valamint a 300 km feletti közúti áruszállítás 30 százalékát 2030-ig, az 50 százalékát 2050-ig más jellegű – vasúti, vízi úti, kombinált - áruszállításra terelni. E célkitűzésekből következik, hogy a vasúti teherszállítás leépítése helyett annak fejlesztéséhez kéne hozzálátni. Mivel e célkitűzések középtávon és hosszabb távon súlyos változásokat feltételeznek, komoly beruházásokat igényelnek majd, az Európai Unió által elfogadott célkitűzések teljesítését nem lehet kapkodással a határidők lejárta előtt néhány évvel elkezdeni. Magyarországon a fő gyorsforgalmi utak, autópályák hamarosan elérik az országhatárokat. A közlekedésfejlesztés fő irányvonala ezután a vasutak korszerűsítése lesz. Fő célkitűzés: 2020-ig összesen 1100 km hosszúságú vasút pályasebességét megemelni 160 km/óra sebességre. Ezért a Magyar Koalíció Pártja felszólítja a kormányt és a szaktárcákat, hogy a vasúttársaságok leépítése helyett lássanak hozzá azok korszerűsítéséhez, fejlesztéséhez, hogy térségünkben ne veszítsék el konkurenciaképességüket. Ezen kívül mihamarabb lássanak hozzá a koncepciózus, rendszerszerű tervezéshez, amely kiegyensúlyozott közlekedésfejlesztést eredményez, valamint az Új Fehér Könyvben foglaltak teljesítését, miközben nem vezet majd Kelet- és Dél-Szlovákia teljes társadalmi leépüléséhez" - fogalmazott sajtóközleményében

Farkas Iván

.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.