Szükséges a folyamatos fejlesztés, törekedni kell az ügyfelek legteljesebb körű kiszolgálására – vallja Mágori Zoltán, a Mercator Kft. ügyvezetője. A szegedi Tejdiszkontot, a Szárnyasbázist vagy például a Mérey és az Oskola Csemegét is üzemeltető kereskedelmi cég új online értékesítési rendszer fejlesztett ki.
Ez az IR Intelligens Régió® Üzleti Kommunikációs Kft. kivitelezésében készített új online értékesítési rendszer tulajdonképpen egy olyan webáruház, melyen keresztül immár a lakosok is házhoz rendelhetnek élelmiszer-ipari termékeket és egyéb háztartási árucikkeket pár kattintással, akár otthonról is. A szegedi cég vezetőjével többek között erről, a jövőben várhatóan jelentős kereskedelmi csatornává váló új rendszerről is beszélgettünk. „Tevékenységeinket próbáljuk a lehető legmagasabb szinten végezni, emiatt folyamatosan fejlesztünk, például az ISO 9001-es és az ISO 22000-res élelmiszer-biztonsági irányítási szabvánnyal is rendelkezünk. Emellett nagy hangsúlyt fektetünk az informatikai fejlesztésekre, pár éve új vállalatirányítási rendszert vezettünk be, s ennek egy továbbfejlesztése az internetes rendelésleadás és a
” – mondta el portálunknak
Mágori Zoltán
ügyvezető. Az 1991-ben alapított, jelen pillanatban családi vállalkozásként működő, élelmiszer kis- és nagykereskedelemmel foglalkozó Mercator Kft.-nek több kiskereskedelmi üzlete van Szegeden. Jól ismerhetik a vásárlók a Tejdiszkontot, a Szárnyasbázist vagy például a Mérey és az Oskola Csemegét egyaránt. Emellett Csongrád, Bács-Kiskun és Békés megye egy részébe is kiszállítanak üzletekbe, illetve gasztroegységekbe, vagyis vendéglátó helyekre, szálláshelyekre, üzemi konyhákba, szociális intézményekbe. Maga a kereskedelem egyszerű dolognak tűnik: veszek és eladok – magyarázza az ügyvezető, ám hangsúlyozza, ehhez szükséges, hogy megfelelő színvonalú szolgáltatást nyújtsanak a partnereiknek. Egyrészről nagyon fontos, hogy amit az ügyfél megrendel, azt kapja meg, méghozzá időre. Reklamáció esetén vissza kell tudniuk követni az áru mozgását, de a hatóságok is megkövetelik, hogy a szántóföldtől egészen az asztalig biztosítsák az élelmiszerek nyomon követhetőségét.
„Mindez azonban nem tud működni, ha nincs megfelelő számítástechnikai háttér, mellyel mindent nyomon lehet követni, s különböző elemzéseket is meg tudunk nézni. Emiatt is szükséges, hogy folyamatosan fejlesszünk. Ezért cseréltünk informatikai rendszert, s új vállalatirányítási rendszert is használunk. Így a vevők még pontosabban látják, hogy miből mekkora készlettel rendelkezünk, illetve hogy mennyiért kapják meg és mikorra” – tette hozzá Mágori Zoltán. Üzletkötőik is laptopokkal járnak, online kapcsolat van a központi számítógéppel, így amikor felveszik a rendelést, akkor pontosan látják a készletet, az árakat, s a rendelésleadás után máris elkezdődik az áru összekészítése a raktárban. „Ezen a területen is iszonyatosan erős konkurenciaharc, verseny van. Azért, hogy minket válasszanak, mindent meg kell tennünk a partnereinkért” – fogalmazott. A Mercator Kft. ügyvezetőjétől megtudtuk, hogy az informatikai korszerűsítés kapcsán kerültek üzleti kapcsolatba az
IR Intelligens Régió® Üzleti Kommunikációs Kft.-vel
, a céget egyébként a Csongrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamarán keresztül ismerték meg évekkel ezelőtt. Először a levelező szerver üzemeltetését, utána a honlapuk elkészítését és üzemeltetését bízták az IR-re, s a következő lépés volt a webáruházas rendszer elkészíttetése. „Lehet, hogy picit előreszaladtunk az időben, ma talán még csak egy szűk réteg vásárol élelmiszert interneten keresztül, viszont úgy gondoltuk, hogy ez mindenféleképpen jelentős kereskedelmi csatornává fog válni, amit nem szabad kihagynunk” – vélekedik Mágori Zoltán. Könyvet vagy például CD-t már vásárolunk interneten keresztül, de az élelmiszert ma az emberek jellemzően még a sarki boltban, a hipermarketekben vagy adott esetben a piacon veszik meg. A következő lépés az lesz az ügyvezető szerint, hogy az élelmiszer-vásárlás online piaca is fellendül. A Mercator webáruházát kétfelé kell választani, egyrészt a nagykereskedelmi partnereik használhatják, illetve nyitottak a lakosság felé is. Ez az új szolgáltatásuk nagyobb bevásárlásoknál lehet igen hasznos, hiszen ha egy család meg akar venni egy karton tejet, lisztet vagy cukrot, akkor nem kell immár átautóznia a városon, elmennie egy multihoz, sorban állnia és rengeteget pakolnia. Elegendő pár kattintással megrendelnie a termékeket a kiszállítási idő leegyeztetésével, s otthonába szállítják Szegeden belül az árut. „A megrendelőnek időt és energiát spórolunk, nem kell cipekednie sem, nekünk pedig ez forgalmat jelent” – vázolta a webáruházas rendelés előnyeit Mágori Zoltán. A rendszer még új, de az ügyvezető ígéri, igazodni fognak a vásárlók igényeihez, például a kiszállítási időben is alkalmazkodni fognak az ügyfelekhez.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.